سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۲۰ هزار میلیارد ریال طرح در بخش آب استان اردبیل بهره‌برداری می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: تا پایان امسال ۳۲۰ هزار میلیارد ریال طرح در بخش آب استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

علی حیدری اناری روز پنجشنبه  اظهار کرد: یکی از این طرح‌های آبی مربوط به ۴۳ ایستگاه پمپاژ در شبکه آبیاری و زهکشی خدا آفرین است که از این تعداد ۲۰ ایستگاه اجرا و بهره‌برداری شده و بقیه هم به‌تدریج طی چهار ماه آینده به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

وی با اشاره به اجرای بزرگترین شبکه آبیاری و زهکشی استان در منطقه مغان اظهار کرد: اراضی خالص این منطقه تقریبا ۷۴ هزار هکتار بود که از این میزان ۶۲ هزار هکتار در استان اردبیل واقع شده و با تعدیل اراضی در فاز اول ۳۶ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی منطقه مغان زیرپوشش شبکه مدرن آبیاری قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: از محل منابع صندوق توسعه ملی ۳۸ هزار میلیارد ریال فقط در بخش آب به اجرای شبکه خدا آفرین اختصاص یافته تا این شبکه در زمان مقرر تکمیل شود.

پایاب سد گیوی از محل مولدسازی تامین اعتبار می‌شود

حیدری اناری با بیان اینکه پایاب سد گیوی از محل مولدسازی تامین اعتبار می‌شود، اظهار کرد: رونق بالای کشاورزی در کوثر با آبگیری سد گیوی محقق می‌شود و ضروری است تا ظرفیت‌های گردشگری کوثر برای رشد اقتصادی منطقه مورد توجه باشد.

وی با اشاره به رشد بالای درآمد‌های کشاورزی و باغی در شهرستان کوثر پس از آبگیری سد گیوی بیان کرد: درآمد حاصل از محصولات کشاورزی در این شهرستان طی سال گذشته حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال بوده و با تکمیل پایاب سد این میزان به مراتب افزایش خواهد یافت.

حیدری اناری ظرفیت باغات کوثر در تولید ثروت برای منطقه را یادآور شد و بیان کرد: اصلاح مسیر‌های دسترسی برای بهره‌برداری بهینه در زمینه اقتصاد گردشگری و ثروت‌آفرینی در منطقه ضروری است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه‌خانه آب با هدف ارتقای کیفیت آب شهر اردبیل اجرا می‌شود، افزود: با راه‌اندازی کامل این طرح در ماه‌های آینده مشکلات کیفی آب آشامیدنی اردبیل تا حد قابل توجهی بهبود خواهد یافت.

وی با اشاره به احداث آبگیر در سد یامچی اردبیل تصریح کرد: طرح احداث آبگیر‌های سد اردبیل و تاسیسات وابسته از اوایل دهه ۹۰ آغاز شده و تاکنون بالغ بر یک هزار میلیارد ریال در قالب طرح‌‎های گوناگون زیر مجموعه این طرح هزینه شده است.

حیدر‌ی اناری اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز برای اتمام این طرح در سال ۱۴۰۳ نزدیک به ۹۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.