سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سندرز: مردم آمریکا از جنگ وحشیانه نتانیاهو در غزه حمایت نمی‌کنند

برنی سندرز نماینده مستقل سنای آمریکا خواستار برقراری آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس شد و تاکید کرد: مردم آمریکا از جنگ وحشیانه بنیامین نتانیاهو در غزه حمایت نمی‌کنند.

 سناتور مستقل آمریکایی در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: اگر دموکرات‌ها می‌خواهند جوانان آمریکایی در امور سیاسی و انتخابات شرکت کنند، باید رویکرد خود را نسبت به غزه تغییر دهند.

وی که از مدت‌ها پیش خواستار قطع کمک‌های نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی شده است، در ادامه بار دیگر بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: مردم آمریکا از جنگ وحشیانه نتانیاهو در غزه حمایت نمی‌کنند.

 وزارت بهداشت فلسطین روز چهارشنبه با انتشار جدیدترین آمار، اعلام کرد که از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه۱۴۰۲) تاکنون ۳۹ هزار و ۶۷۷ شهروند فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیدند.

وزارت بهداشت فلسطین افزود که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته، مرتکب ۲ مورد جنایت در نوار غزه شد که در نتیجه آن ۲۴ نفر شهید و ۱۱۰ نفر دیگر هم مجروح شدند.

با احتساب این شهدا، تعداد شهدای نوار غزه از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۳۹هزار و ۶۷۷ نفر و تعداد مجروحان هم به ۹۱ هزار و ۶۴۵ نفر رسید.

جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه در حالی در سیصد و ششمین روز از آغاز تجاوز بدون دستاورد این رژیم در این منطقه ادامه دارد که اوضاع انسانی و بهداشتی در آن بغرنج و نگران کننده است.

سازمان حقوق بشری اروپا - مدیترانه روز سه‌شنبه در گزارشی به مشکلات مجروحان و بیماران فلسطینی در نوار غزه با توجه به تداوم حملات رژیم صهیونیستی و کمبود شدید دارو و مواد غذایی به علت محاصره این منطقه پرداخت و از این وضعیت به عنوان «مرگ تدریجی» مجروحان و بیماران و جنایت جنگی تمام عیار رژیم صهیونیستی یاد کرد.

این سازمان اعلام کرد: نوار غزه روزانه شاهد جان باختن بیماران و مجروحان است و این امر در نتیجه محاصره و ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود دارو و لوازم پزشکی به این منطقه و نابودی بخش بهداشت ایجاد شده است.

این سازمان افزود: محرومیت از درمان و تغذیه ضروری و مواد دیگر که کسی برای بقا از آنها بی‌نیاز نیست، مرگ تدیجی همه کسانی را رقم زده است که از حملات مستقیم رژیم اسرائیل جان سالم به در برده‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.