سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» در جیرفت

طرح واکسیناسیون «پنوموکوک» برای یک هزار و صد کودک جنوب کرمانی به همت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت آغاز شد.

دکتر علی اصغرخیرخواه رئیس دانشگاه علوم جیرفت به آغاز طرح واکسیناسیون پنوموکوک در جنوب کرمان در مرکز شماره ۳ شهر جیرفت اشاره کرد و گفت: واکسیناسیون پنوموکوک از چند سال گذشته در کشور‌های اروپایی شروع شده است و در کشورما از امروز به صورت رسمی در چرخه دائمی واکسیناسیون کودکان کمتر از یک سال قرار می‌گیرد.

وی افزود: از مجموع نزدیک به یک میلیون نفر زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، سالانه به صورت متوسط "یک هزار و صد نفر" از نوزادان کمتر از یک سال زیر پوشش واکسیناسیون پنوموکوک قرار می‌گیرند.

دکتر خیرخواه تصریح کرد: واکسیناسیون پنوموکوک برای کودکان شیرخوار از سنین دو ماهگی تا کمتر از یک سال برای ایمن سازی در مقابل عفونت‌های تنفسی انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: عفونت‌های پنوموکوک یکی از مهم‌ترین باکتری‌های بیماری‌زا و عامل اصلی بیماری پنومونی (سینه پهلو) است و با اجرای طرح واکسیناسیون پنوموکوک از ابتلای کودکان زیادی به این بیماری‌ها جلوگیری می‌شود.

دکتر خیرخواه تصریح کرد: واکسن پنوموکوک نیز ارزش اقتصادی زیادی در حوزه سلامت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: واکسن تزریقی پنوموکوک در یک نوبت و در سنین ۲ و ۴ ماهگی و ۱۲ ماهگی تزریق و از مرگ نوزاد جلوگیری می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.