سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

المپیک ۲۰۲۴؛

سعید کشتی ایران فینالیست شد + فیلم

پدیده کشتی فرنگی ایران با شکست قهرمان سرسخت ارمنستانی به فینال وزن ۶۷ کیلوگرم در بازی‌های المپیک راه یافت.

روز سوم رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از ساعت ۱۱ امروز به وقت محلی (۱۲:۳۰ به وقت ایران) آغاز شد که سعید اسماعیلی در ۶۷ و علیرضا مُهمدی در ۸۷ کیلوگرم در نمایندگان ایران در روز پایان رقابت‌ها به نیمه نهایی این دوره از بازی‌ها رسیدند.

در وزن ۶۷ کیلوگرم که ۱۶ نفر حضور داشتند که سعید اسماعیلی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل اسحاق قایو از الجزایر به پیروزی رسید تا در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها حریف لوئیس اورتا سانچز قهرمان جهان و المپیک از کوبا شود.

اسماعیلی در دیدار مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های المپیک پاریس نمایش درخشانی برابر یکی از بزرگان کشتی فرنگی جهان داشت و توانست با امتیاز عالی قهرمان جهان و المپیک را از پای درآورد و شکست ناباورانه مسابقات رنکینگ‌دار مجارستان را جبران کند.

اسماعیلی که یکی از جوانترین نفرات کشتی حاضر در پاریس به شمار می‌رود با شکست لوئیس اورتا سانچز کوبایی راهی نیمه‌نهایی شد.

حریف جوان دزفولی ورزش ایران در این مرحله اسلاویک گالستیان دارنده نشان برنز مسابقات جهانی از ارمنستان بود.

سعید کشتی ایران که با هنرنمایی خود در قلب اروپا جهان این رشته را متحیر خود کرده بود در دیدار نیمه نهایی کار سختی در برابر قهرمان ارمنی‌ها نداشت و در سه دقیقه نخست توانست ۹ امتیاز را کسب کند.

در تایم نخست اسماعیلی با اجرای فن کمر زیبا حریف باهوش خود را روی پل برد و در ادامه با اجرای بارانداز ناقص و بدل‌کاری حریف روی پل رفت و ضربه فنی شد که مربیان کشورمان درخواست چلنج داند که خوشبختانه بعد از بازبینی فیلم مشخص شد که با اجرای بارانداز حریف ارمنی به بیرون تشک رفته و ضمن آنکه از پا نیز استفاده کرده بود تا رای به سود ما صادر شود و همه علاقمندان نفس راحتی بکشند.

در تایم دوم باز هم حریف ارمنستانی اقدام به اجرای فن پیچ‌پیچک کرد که خوشبختانه این مرتبه نماینده کشورمان هوشمندان عمل کرد و از فن حریف فرار کرد.

کشتی پر کش و قوس جوان دزفولی با اسلاویک گالستیان در نهایت با نتیجه ۱۰ بر چهار به سود اسماعیلی به پایان رسید تا او شگفتی ساز ۲ وزن پایانی مسابقات فرنگی لقب بگیرد.

او حالا یکی از مهمترین مدعیان کسب مدال طلای این وزن به شمار می‌رود و آماده است تا به مانند محمدرضا گرایی بتواند ایران را به عنوان ابرقدرت دسته ۶۷ کیلوگرم معرفی کند. گرای نیز در المپیک ۲۰۲۰ توکیو با شکست پرویز نصیب‌اف اوکراینی به مدال طلای این وزن رسید. اسماعیلی فردا در مبارزه فینال باید به مصاف همین نصیب‌اف اوکراینی برود که موفق شد حسرت جعفراف از جمهوری آذربایجان را شکست دهد.

تا دقایق دیگر نیز علیرضا مهمدی درمسابقات نیمه نهایی وزن ۸۷ کیلوگرم به میدان می‌رود.

مهمدی در این مرحله به مصاف ژان بلنیوک قهرمان جهان و المپیک از اوکراین می‌رود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.