سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام:

پایش و نظارت کیفیت آب آشامیدنی زوار اربعین در ایلام انجام می‌شود

مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام گفت: به منظور حصول اطمینان از تامین و توزیع آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در ایام اربعین حسینی (ع)، روزانه و به صورت مستمر، آزمون کلرسنجی شبکه آب در این استان انجام می‌شود.

محمد محمدی با تشریح اقدامات آبفا در حوزه آزمایشگاهی و برای نظارت کیفیت و سلامت آب شرب استان در ایام اربعین، اظهار کرد: برای اطمینان از سالم بودن آب آشامیدنی و جلوگیری از هرگونه آلودگی، با استفاده از ظرفیت آزمایشگاه مرکزی آبفای استان، اقدامات خاصی انجام و کیفیت و سلامت آب، به صورت روزانه و مستمر پایش می‌شود.

وی افزود: روزانه انجام کلر سنجی از موکب‌ها، حسینیه‌ها، شبکه توزیع و ناوگان آبرسانی سیار در سطح استان ایلام انجام و آموزش‌ها و اقدامات لازم به منظور گندزدایی موثر آب مصرفی عزاداران حسینی اجرا می‌شود.

مدیرعامل آبفای ایلام تاکیدکرد: آماده سازی و استقرار آزمایشگاه سیار آبفا در پایانه شهید سلیمانی، قرارگاه آب و فاضلاب استان در پایانه مهران و سطح شهر برای انجام آزمایشات میکروبی، فیزیکی، شیمیایی و شست و شو و بهسازی تمامی مخازن شهری و روستایی از جمله اقدامات انجام شده است.

محمدی تاکید کرد: همچنین مخازن تعبیه شده در مواکب، تمام مخازن بین‌راهی از بدو ورود به استان تا نقطه صفر مرزی و حوزه مأموریت آب و فاضلاب استان و قرارگاه آبفا در اربعین به صورت مستمر پایش می‌شود.

وی یادآور شد: این اقدامات با به کارگیری تعداد ۱۵ نفر از نیرو‌های متخصص کنترل کیفی در استان و شهرستان‌ها و ۹ نفر آزمایشگر آماده به کار برای کنترل کیفیت آب مصرفی زائران حسینی (ع) در ایام اربعین در همه نقاط استان که به صورت مستمر و روزانه آزمایشات لازم را برای حصول اطمینان از سلامت آب و جلوگیری از هرگونه آلودگی انجام و مورد آنالیز قرار می‌دهند.

وی بیان کرد: نصب ۲ دستگاه کلرسنج برخط (پایش آنلاین) در شبکه توزیع مهران و قرارگاه اربعین آب و فاضلاب استان در پایانه شهید سلیمانی مرزی بین‌المللی مهران برای پایش لحظه‌ای کلر باقیمانده آب شرب ایام اربعین که این اقدامات و کنترل‌ها توسط همکاران مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب و آزمایشگاه مرکزی آبفا ایلام با تمام ظرفیت انجام می‌شود.

برچسب ها: اربعین ، زائران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.