سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرامیداشت روز خبرنگار همراه با غبارروبی حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد

گرامیداشت روز خبرنگار و غبارروبی حرم بانوی کرامت همزمان با هفدهم مرداد با حضور تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در حرم کریمه اهل‌بیت (س) برگزار شد.

 آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در این آیین طی سخنانی، گفت: شهادت شهید محمود صارمی در کنار ده‌ها خبرنگار شهید در غزه و سایر نقاط جهان نشان‌دهنده اهمیت امر رسانه و اطلاع‌رسانی است.

آیت الله سعیدی بابیان اینکه خبرنگاران زبان گویا و گوش شنوای جامعه هستند، گفت: خبر رسانه یک مقوله مهم است و به همین خاطر آسیب و خطرات پیرامون آن نیز گسترده است.

آیت‌الله سعیدی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در حوزه رسانه، رعایت اصل بی‌طرفی است این بی‌طرفی به معنای بی‌احساسی و بی‌توجهی نسبت به جریانات و رویکرد‌های اجتماعی نیست.

او با تاکید بر اینکه از خبرگزاری و خبرنگاران انتظار می‌رود وام‌دار هیچ نهاد یا دستگاهی نباشد، عنوان کرد: بی‌طرفی رسانه سبب می‌شود تا خبرنگار به دنبال حاشیه‌سازی نباشد و به دنبال اصلاح و بهبود وضع جامعه باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم عنوان کرد: مطرح کردن سخن حق، پایبندی به حریم خصوصی و رعایت منافع عمومی از موضوعات مهم و حیاتی در مورد رسانه و فعالیت‌های خبری، خبرنگاران است.

محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷ در مزار شریف افغانستان به شهادت رسید و شورای فرهنگ عمومی هفدهم مرداد ماه هر سال را به همین مناسبت، به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.