سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی کاهش قیمت گوشت قرمز در قم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: با توجه به اقدام‌های صورت گرفته در راستای تامین نهاده‌های مورد نیاز و تکمیل ظرفیت ۷۰ درصد واحد‌های دامپروری استان، پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال شاهد کاهش قیمت گوشت قرمز در قم باشیم.

محمد رضا حاجی رضا گفت: با تلاش صورت گرفته در راستای تامین علوفه و نهاده‌های مورد نیاز برای پرورش دام و همچنین همت دامداران استان وضعیت تولید گوشت قرمز در قم روز به روز بهتر می‌شود و این به معنای افزایش عرضه و مدیریت بهتر بازار این محصول مهم و پرتقاضا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم افزود: در برخی سال‌های گذشته محدودیت دسترسی به نهاده‌ها و همچنین قیمت پایین دام، موجب شد تا پرورش دام برای دامداران از نظر اقتصادی به صرفه نباشد و آنان به ناچار به فروش دام و حتی دام‌های مولد خود اقدام کنند که این موضوع در نهایت موجب کاهش عرضه گوشت قرمز به بازار شد.

او ادامه داد: اما اکنون هم در موضوع دسترسی به نهاده‌ها و هم اقتصادی بودن پروش دام شرایط تغییر کرده و دامداران هم با استفاده از این فرصت مشغول تکمیل ظرفیت واحد‌های خود و پرورش حداکثری دام هستند که این موضوع به مرور موجب افزایش عرضه دام و گوشت قرمز به بازار خواهد شد.

بر اساس اعلام نظر مسئولان سازمان جهاد کشاورزی قم در راستای تامین امنیت غذایی پایدار در قم، سطح تولید محصولات راهبردی همچون گوشت قرمز در این استان با مشارکت فعال بخش خصوصی افزایش می‌یابد و در همین رابطه از حضور سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در این عرصه حمایت می‌شود.

به طور کلی بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تن‌هایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
گوشت ومرغ قم بهترینه تو دنیا خوش طعم ارزان و با کیفیت و فوق العاده خوشمزه بخصوص مرغ قم تکه