سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸۶ درصد برق تولید شده سهم صنایع شد

عضو فراکسیون امنیت انرژی مجلس گفت: ما رکورد رشد تولید برق را شکسته، در آسیا در این شاخص به رتبه سوم رسیده‌ایم و ۸۶ درصد این برق در بخش مولد مصرف شده است.

محمد پاک مهر نماینده مجلس و عضو فراکسیون امنیت انرژی و منابع طبیعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه این  فراکسیون می‌تواند به عنوان بازوی کمکی صنعت برق باشد، گفت: این موضوع نیازمند همکاری و تبادل نظر بیشتر است و نباید صرفا مدیریت تولید داشت و برای اضافه کردن ظرفیت‌های نیروگاهی و تولید برق برنامه ریزی کرد.

او افزود: خوشبختانه برنامه‌های مدیریت مصرف بهینه برق در قالب برنامه ریزی‌های کلان  گنجانده شده است،  اما باید این فرهنگ و برنامه‌های بهینه سازی در همه حوزه‌ها به ویژه سایر حوزه‌های مربوط به انرژی نیز گنجانده شود.

نماینده مجلس با انتقاد از پرمصرف بودن برخی تجهیزات موجود در بازار گفت: باید نسبت به تغییر این روند و افزایش راندمان تجهیزات و وسایل مورد استفاده توسط مردم برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد. 

او همچنین به ضرورت پیگیری اجرای قوانین پرداخت و با اشاره به تفاهم نامه میان وزارت نیرو و صمت برای احداث نیروگاه توسط صنایع اعلام کرد: متاسفانه آمار‌های ارائه شده از نیروگاه‌های وارد شده به مدار توسط صنایع امیدوار کننده نیست و باید این موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد.

پاک مهر ادامه داد: این در حالی است که صنایع کوچکتر نسبت به احداث نیروگاه و مولد برای تامین برق خود اقدام کرده اند و به طور حتم ما در مجلس این موضوع را پیگیری خواهیم کرد. 

عضو فراکسیون امنیت انرژی افزود: در حالی که به گفته وزیر نیرو سالانه باید حداقل ۵ هزار مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار شود، هر چه این روند دیرتر آغاز شود، هزینه‌های آن اضافه خواهد شد.

این نماینده مجلس گفت: ما رکورد رشد تولید برق را شکستیم و در آسیا در این شاخص به رتبه سوم رسیده ایم و ۸۶ درصد این برق به صنعت رفته است.

پاک مهر از واردات ابزار‌ها و وسایل برقی با راندمان بالا به کشور دفاع کرد و گفت: باید تلاش کنیم تسهیلاتی به مردم برای تعویض وسایل پرمصرف خود ارائه دهیم.

این نماینده مجلس همچنین روند خصوصی سازی صنایع را هم در عدم ورود برخی صنایع به حوزه ساخت نیروگاه موثر دانست و اذعان کرد: باید این موضوع حل و فصل شود و با قرار گرفتن صنایع در لیست خصوصی سازی، احداث نیروگاه توسط آن صنعت نباید متوقف شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.