برای اولین بار سهم مصرف برق صنایع از بخش خانگی بیشتر شد

معاون حقوقی وزیر نیرو گفت: برای اولین بار در دوره پس از انقلاب سهم صنایع از برق مصرفی، بیش‌تر از مصرف بخش خانگی بود.

احمد حیدری معاون حقوقی، امور مجلس و پشتیبانی وزیر نیرو در جمع خبرنگاران گفت:   علی‌رغم آنکه در سال ۱۴۰۰ از اردیبهشت ماه خاموشی در همه بخش‌ها اعم از خانگی و کشاورزی ایجاد شد، اما امسال چنین مساله‌ای رخ نداد و در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در زمینه خدمت رسانی برق با روی کار آمدن  دولت سیزدهم سبب شد برق هیچ بخشی از کشور قطع نشود.

حیدری ادامه داد: علاوه بر قطع نشدن برق بخش خانگی، رشد مصرف در بخش صنایع اتفاق افتاد که سبب شد قیمت سیمان، فولاد و سایر صنایع مصرف کننده برق افزایش نیابد.

او ادامه داد: همواره بخش صنعت درصدی از برق خانگی را مورد استفاده قرار می‌داد که در سال های کمتر از برق بخش خانگی بود اما امسال برای نخستین بار این روند تغییر کرد و بخش صنعت که بازوهای تولید کشور است با رشد مصرف برق روبرو شد و سهم مصرف این بخش از بخش خانگی بیشتر شد.

معاون حقوقی، امورمجلس و پشتیبانی وزیر نیرو خاطرنشان کرد: وزارت نیرو یک وزارتخانه تخصصی است که خدمات آب و برق و فاضلاب را که نیاز جامعه است در اختیار مردم قرار می‌دهد.

حیدری گفت: ارائه این خدمات هم به صورت لحظه‌ای صورت می‌گیرد و این خدمات به گونه‌ای نیستندکه بتوان آن‌ها را به زمان‌های دیگری موکول کرد. خدمات وزارت نیرو در لحظه و بدون معطلی صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار