سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بزرگداشت سومین سالگرد درگذشت نویسنده افغانستانی‌ در مشهد

شب شعر عاشورایی و بزرگداشت سومین سالگرد درگذشت نویسنده و پژوهشگر افغانستانی در مشهد برگزار شد.

شب شعر عاشورایی و بزرگداشت سومین سالگرد درگذشت نویسنده و پژوهشگر افغانستانی مرحوم محمدسرور رجایی در مشهد برگزار شد.

در این مراسم که از طرف بنیاد فرهنگی اجتماعی افغانستانی های مقیم ایران و موسسه فرهنگی دردری در فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار شده بود شخصیت های ادبی و فرهنگی مهاجرین افغانستانی و شاعرانی از ایران و افغانستان حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم سید جواد وحیدی مسئول بنیاد فرهنگی اجتماعی افغانستانی های مقیم ایران طی سخنانی به اهمیت شعر عاشورایی در کلام ائمه اطهار (ع) اشاره کرد.

عبدالله آرزو شاعر و پژوهشگر افغانستانی در این مراسم گفت: امام حسین (ع) رسالت خود را جهاد و مبارزه با ظلم، حیله گری ها و تزویر می دانستند.

وی افزود: یکی از دروس نهضت عاشورا امروز برای ما این است که امت مسلمان مبارزه و مجاهدت را با آگاهی نه با احساسات، و با فهمی بسیارعمیق نه با شعارهای تو خالی انتخاب کرده و رمز موفقیت آن ها همان کلمه وحدت است.

در ادامه این مراسم سید ابوطالب مظفری شاعر و نویسنده افغانستانی به توصیف شخصیت مرحوم سید محمد سرور رجایی پرداخته و گفت: محمد سرور رجایی نقش مهم و پررنگی در نزدیکی دو ملت ایران و افغانستان داشت.

وی گفت: او در آثارش به فرهنگ مشترک ایران و افغانستان و فداکاری های این دو ملت برای یکدگیر تاکید ورزیده است.

مظفری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: محمد سرور رجایی با آثار خود به ارزشهای مشترک ملت ایران و افغانستان تاکید کرده و ما امروز شاهد نتایج این تلاش او هستیم.

سید فضل الله قدسی، زهرا حسین زاده، عاطفه جعفری، امان میرزایی، سید ابوالفضل مبارز، عاطفه رنگ آمیز طوسی، مریم موسوی، محمد حسین حسین زاده، سید حکیم بینش، علی مقدم، مهران پوپل و جمعی دیگر از شاعران ایرانی و افغانستانی در این مراسم اشعار خود با مضمون عاشورا و قیام امام حسین را قرائت کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.