سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشت ۱۹۰ هکتار زمین به چرخه واگذاری مجدد در شهرک‌های صنعتی قزوین

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: با فسخ قرارداد، ۱۹۰ هکتار از اراضی راکد و غیرفعال این شرکت آزادسازی و به چرخه واگذاری مجدد به متقاضیان واجد صلاحیت برگشت. 

صفاری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: ۹۰ در صد از کل صنعت مربوط به صنایع کوچک و اشتغالی در حدود ۶۰ درصد سهم این صنایع است و ارزش افزوده‌ی بسیار خوبی دارند.

وی افزود: صنایع کوچک و متوسط مبتنی بر دانش فنی و سرمایه بخش خصوصی شکل می‌گیرند، اما تحت تاثیر واحد‌های صنعتی بزرگ هستند و گا‌ها در چالش با این واحد‌ها دچار مشکل می‌شوند، اما سیاست گذاران حوزه تولید و دولت این موضوعات را می‌توانند با مدل‌های مختلفی، چون توسعه خوشه ایی رفع کنند. 

به گفته صفاری، استان قزوین علاوه بر یک شهر صنعتی، دارای ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است. ۲ هزار و ۱۹۸ قرارداد واگذاری در واحد‌های صنعتی شهرک‌های دولتی وجود دارد که هزار و ۵۰ مورد از آنها به بهره برداری رسیده است که زمینه اشتغال بیش از ۳۱ هزار نفر را فراهم آورده است.

صفاری گفت: هم اکنون متاسفانه ۱۲۱ واحد از این تعداد به بهره برداری رسیده، اما تعطیل هستند.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین، ۱۶۳ واحد در این چند سال با مشوق‌هایی یا ورود سرمایه گذار جدید به چرخه تولید بازگشتند و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر مجدد مشغول به کار شدند.

صفاری افزود: ۹۰ واحد تولیدی نیمه فعال هم با ظرفیت کمتر تولید می‌کنند که ظرف چند سال اخیر ظرفیت تولید خود را به بالای ۵۰ درصد رسانده اند. ۳۲ واحد راکد و نیمه فعال امسال به چرخه تولید بازگشتند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: کارگروه پایش قرارداد‌های راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین که از سال گذشته فعال شده تا در خصوص اعمال قانون بازپس گیری اراضی راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و جلوگیری از دلالی و سوء جریانات اقدامات لازم را انجام دهد.

صفاری تاکید کرد: اهلیت سرمایه گذارانی که متقاضی دریافت زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی قزوین هستند به طور جدی بررسی می‌شود، اما با این حال افراد در صورت واجد شرایط بودن امکان تحویل زمین را دارند، اما اگر به تعهدات خود در زمینه ساخت و ساز واحد‌های تولیدی خود عمل نکنند، براساس قانون زمین واگذار شده از آنان بازپس گرفته می‌شود.

وی اعلام کرد: بافسخ قرارداد، ۱۹۰ هکتار از اراضی راکد و غیرفعال این شرکت آزادسازی و به چرخه واگذاری مجدد به متقاضیان واجد صلاحیت برگشت. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان در ادامه با اشاره به مشوق‌های این شرکت برای دانش بنیانی‌ها گفت: شرایط واگذاری زمین به این شرکت‌ها متفاوت است و با ده درصد پیش پرداخت و اقساط ۴۸ ماهه و در نظر گرفتن دوره تنفس برای پرداخت اقساط، شرایط را برای فعالیت دانش بنیانی‌ها تسهیل کرده ایم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.