سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زلنسکی: بودجه اضافی به تولید موشک اختصاص می‌دهیم

رئیس‌جمهور اوکراین از تلاش برای تولید موشک در داخل این کشور خبر داد.

جنگ اوکراین از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تاکنون تلفات سنگینی را بر کی‌یف تحمیل کرده است. ناتوانی این کشور در مقابله با قدرت توپخانه‌ای روسیه، مقامات کی‌یف را بر آن داشته است که ضعف خود را در این زمینه جبران کنند. موضوعی که به دلیل چرخش موازنه قوا به نفع روسیه تحقق آن بعید به نظر می‌رسد.  

به گزارش خبرگزاری رویترز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین امروز (سه شنبه) اعلام کرد: اوکراین بودجه‌ای اضافی برای برنامه تولید موشک در داخل کشور تخصیص می‌دهد.  

زلنسکی در کانال خود در تلگرام در این باره نوشت: ما می‌خواهیم سرمایه گذاری‌های بیشتری برای تولید موشک در داخل کشور انجام دهیم. این بدان معناست که موشک‌های بیشتری که تولید داخل هستند به زودی روانه میدان‌های جنگ می‌شوند.  

پیش از این، رئیس‌جمهور اوکراین در ماه ژوئیه از تلاش کی‌یف به منظور کاهش وابستگی خود به موشک‌های اهدایی کشور‌های غربی خبر داده بود. این مسئله به ویژه درباره موشک‌های مورد استفاده در سیستم پدافند هوایی اوکراین صادق است، جایی که این کشور به دلیل ضعف به طور پیوسته مورد حمله روسیه قرار می‌گیرد.  

پیش از این اوکراین اقدام به توسعه برنامه پهپادی خود کرده بود و اکنون موفق به تولید پهپاد‌هایی برای حمله به اهدافی در داخل خاک روسیه شده است.  

مترجم: ابوالفضل هاشمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.