سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قوت گرفتن گمانه‌زنی‌ها درباره توقف ارسال سلاح از انگلیس به اسرائیل

روزنامه گاردین می‌گوید که دولت انگلیس احتمالا صدور مجوز برای صادرات تسلیحات به (رژیم) اسرائیل را به حالت تعلیق درآورده است.

به نظر می‌رسد که کارمندان دولت انگلیس فرآیند صدور مجوز برای صادرات تسلیحات به (رژیم) اسرائیل را تا زمان تکمیل بررسی‌های دولت به حالت تعلیق درآورده‌اند.

به گزارش گاردین، صادرکنندگانی که به دنبال مجوز فروش اسلحه هستند، اخیرا پیام‌هایی از وزارت تجارت و بازرگانی انگلیس دریافت کرده‌اند مبنی بر اینکه درخواست آنان به حالت تعلیق درآمده است. با این حال منابع گاردین در دولت انگلیس می‌گویند که این امر تغییر در سیاست‌های کشور را نشان نمی‌دهد و ممکن است فقط رویه‌ای اداری باشد.  

هفته گذشته، روزنامه دیلی میل گزارش داد که دولت جدید انگلیس (با اکثریت حزب کارگر) «تحریم مخفیانه تسلیحات» را علیه اسرائیل اعمال کرده و کارمندان دولت درخواست مجوز‌های جدید برای صادرات تسلیحات را متوقف کرده‌اند. با این حال، دولت انگلیس می‌گوید که همچنان در حال بررسی فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی است و پس از تکمیل این روند، تغییرات احتمالی را به پارلمان اطلاع خواهد داد.

گروه‌های حقوق بشر و نهاد‌های مستقل در انگلیس از دولت به دلیل «همدستی در جنایات جنگی اسرائیل» انتقاد کرده و خواستار توقف فروش تسلیحات به ارتش اشغالگر شده‌اند.  بر اساس داده‌های وزارت بازرگانی و تجارت این کشور، از اکتبر گذشته بیش از ۱۰۰ مجوز صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی صادر شده است.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.