سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عذرخواهی رئیس آبفای اصفهان به دلیل ناترازی آب از مردم

رئیس آبفای اصفهان به دلیل ناترازی آب از مردم عذرخواهی کرد.

رئیس آبفای اصفهان در نشست بزرگداشت روز خبرنگار که در استانداری گفت: به دلیل ناترازی که در تأمین آب به وجود آمد و تأمین اعتبار به‌درستی انجام نشد، نتوانستیم توزیع آب درست و منطقی ارائه کنیم که از این بابت از مردم پوزش می‌طلبیم.


حسین اکبریان افزود: در استان اصفهان در مجموعه شرکت آب و فاضلاب ۱۰۰ شهر و هزار روستا تأمین و توزیع آب می‌شوند و از این تعداد ۵۹ شهر و ۳۸۰ روستا در سامانه اصفهان بزرگ ثبت شده است.


وی گفت: یکی از مهم‌ترین منابع تأمین آب در سال‌های گذشته است که بخش عظیمی از تأمین آب را انجام می‌داد، چاه فلمن است که به دلیل خشکی زاینده‌رود، خشک شده و مجبوریم از آب‌های سطحی استفاده کنیم.


اکبریان ادامه داد: منابع آب‌های زیرزمینی و آب‌های سطحی هم به دلیل کاهش آب‌دهی و افت سطح آب‌های زیرزمینی منجر به کاهش آب‌دهی چاه‌ها شده و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه از میزان تأمین آب از آب‌های زیرزمینی در سامانه اصفهان بزرگ کاهش‌یافته است.


مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: شهر‌هایی که خارج از سامانه است نیز شامل اقدامات بزرگی است که شامل حفر چاه بوده است، با تشکیل کارگروه رصد و پایش در شهر‌های خارج از سامانه اصفهان بزرگ جلساتی برگزار شد که بیش از ۳۰۰ اقدام در شهر‌های خارج از سامانه انجام شد و با مشکلی مواجه نبودیم.


وی تصریح کرد: از طرق مختلف کمبود و قطعی آب را از طریق سامانه ۱۲۲ رصد می‌کنیم و میزان تماس‌ها بر اساس تحلیل‌های مختلف منجر به مدیریت توزیع بر اساس روش‌های علمی می‌شود.


اکبریان بیان کرد: در نهضت ملی یکی از دغدغه‌ها تأمین آب بود و در پروژه‌های نهضت ملی که تعریف شده است تأمین آب نیز دیده شده و برنامه مفصلی لازم دارد که نیازمند اعتبارات بالایی است.


مدیرعامل آبفای استان اصفهان با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری و اصلاح انجام شده، خاطرنشان کرد: ۴ میلیون ۳۰۰ هزار نفر در سامانه اصفهان بزرگ تأمین آب می‌شوند که ۲ و نیم‌میلیون خانواده با سامانه ۱۲۲ تماس می‌گیرند و در آن واحد بیش از ۱۶۰ نفر می‌توانند پاسخگو باشند و کارشناسان پاسخگویی در فصل تابستان به ۲۰ نفر می‌رسد.


وی گفت: تامین آب شهر‌های جدید مثل بهارستان و شاهین شهر در نهضت ملی مسکن یکی از دغدغه‌های استاندار بوده است که برنامه مفصلی با اعتبارات زیاد می‌خواهد، اما به موازات برنامه‌ریزی‌ها تامین آب از خط جنوب سامانه اصفهان بزرگ در برنامه این شهر‌ها قرار دارد.


مدیرعامل آبفای استان اصفهان بیان کرد: روز گذشته بسیاری از مناطق شهر با افت فشار مواجه نبودند و توزیع عادلانه‌ای انجام شد که امید می‌رود مردم با مدیریت مصرف در توزیع عادلانه آب ما را همراهی کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.