سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزش باد و گردوخاک در قم/ ادامه روند افزایشی دما

مدیرکل هواشناسی قم گفت: وزش باد و خیزش گردوخاک از امروز تا پنجشنبه هفته جاری، استان را در برمی‌گیرد.

مهران حیدری با اشاره به صدور هشدار نارنجی، افزود: بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی، تصاویر ماهواره‌ای و پیش‌یابی مدل‌های عددی امروز در بیشتر مناطق استان افزایش سرعت وزش باد، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

 مدیرکل هواشناسی قم اضافه کرد: از اواخر وقت امشب به تدریج از سرعت وزش باد کاسته خواهد شد و افزایش ابر رخ می‌دهد.

او ادامه داد: انتظار می‌رود فردا مجددا با افزایش سرعت باد، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و به‌تدریج تا آخر شب افزایش ابر روی دهد.

حیدری بیان کرد: این شرایط تا روز جمعه با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت و طی این مدت از ساعات میانی روز تا ابتدای شب، وزش باد شدید و خیزش گردوخاک و از اوایل شب افزایش موقت ابر پیش‌بینی می‌شود.

 مدیرکل هواشناسی قم افزود: سرعت وزش باد در این سه روز، ۶۰ تا ۷۵ کیلومتر بر ساعت است.

به گفته  مدیرکل هواشناسی قم، دمای هوا تا روز پنجشنبه روند افزایشی خواهد داشت؛ روند کلی دما از روز جمعه تا اواخر هفته آینده کاهشی خواهد بود.

در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

برچسب ها: وزش باد ، هواشناسی قم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.