سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح پایش هوشمند الکترونیکی مجرمان سابقه دار در کرمان

قویدل با اشاره به اجرای طرح پایش هوشمند الکترونیکی مجرمان سابقه دار در کرمان، گفت: ۵۵ فقره پابند الکترونیکی برای مجرمین سرقت نصب شده است.

سید مهدی قویدل گفت: با هدف ارتقای امنیت عمومی،  آسایش روانی جامعه و اعمال اقدامات پیشگیرانه نسبت به بزه سرقت و خسارت‌های مادی و معنوی ناشی از آن، بانک اطلاعاتی سارقین استان کرمان جمع آوری شد.

 وی ادامه داد: بر این اساس مشخصات تعداد ۸۷۳ نفر (سارقین حرفه‌ای دارای ۲ سابقه و بیشتر)، ۴۴۳ نفر (محکوم علیه یا جلب شده)، تعداد ۲۳۳ نفر محکوم علیه متواری سرقت یا زندانی غایب از مرخصی تکمیل و بروزرسانی شد.

 معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان بیان داشت: همچنین تعداد ۳۳۵ نفر از زندانیان از تسهیلات پابند الکترونیک و ... استفاده کرده اند و بررسی آماری سرقت در ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که آمار مذکور ۴ درصد کاهش داشته است.

 وی بیان داشت: این معاونت در نظر دارد با اجرای طرح‌های پیشگیری از سرقت محصولات کشاورزی، ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی، پیشگیری از سرقت سیم برق و ساماندهی معتادان متجاهر، اقدامات موثری را برای کاهش بزه سرقت انجام دهد.

قویدل گفت: با هدف نظارت الکترونیکی محکومان سابقه دار در بزه سرقت، طرح پایش هوشمند الکترونیکی مجرمان سابقه دار در کرمان و برخی شهرستان‌ها اجرایی شده است.

وی در ادامه افزود: بر این اساس در کل استان، تعداد ۵۵ فقره پابند الکترونیکی برای مجرمین سرقت نصب شده است که از این تعداد بردسیر ۱ فقره، بم ۲ فقره، جیرفت ۲ فقره، رابر ۵ فقره و رفسنجان، ارزوئیه و زرند هر کدام ۱ فقره و در شهرستان راور نیز برای تعداد ۹ نفر از سارقین و واجدین شرایط پابند الکترونیکی نصب شده است. 

معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان بیان کرد: پس از نصب این پابند‌ها افراد به مدت ۳ سال مورد کنترل و مراقبت قرار می‌گیرند و این مدت می‌تواند تا ۵ سال افزایش پیدا کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.