سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واحد‌های فناور کردستان ۲۱۰ هزار دلار صادرات داشتند

رئیس پارک علم و فناوری کردستان گفت: واحد‌های فناور این استان سال گذشته ۲۱۰ هزار دلار صادر داشتند.

بابک سوری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد:  در حال حاضر حدود ۱۹۰ واحد فناور در سه مرحله پیش رشد، رشد و پارکی تحت حمایت پارک علم و فناوری کردستان مشغول به فعالیت هستند که در این میان حدود ۸۰ واحد فناور در زمینه "فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزار‌های رایانه ای" فعالیت می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری کردستان با اشاره به وجود ۶۲  شرکت دانش بنیان در استان گفت: از این تعداد ۴۵ شرکت تحت حمایت پارک علم و فناوری کردستان قرار دارد.

وی با بیان اینکه  یک هزار و ۵۵۳ نفر از  جوانان فناور و نوآور، فارغ التحصیلان دانشگاه و صاحبان ایده در واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان مشغول به کار هستند، افزود: سال گذشته میزان فروش محصولات و خدمات ارائه شده توسط این واحد‌های فناور بیش از ۵۹۷ میلیارد تومان و صادرات آنها  ۲۱۰ هزار دلار بود.

رئیس پارک علم و فناوری کردستان بیان کرد: در حال حاضر ۲ ساختمان واحد‌های فناور تحت حمایت پارک علم و فناوری در شهر سنندج سایت مرکزی پارک علم و فناوری، فناوری و مجتمع نوآوری نور و در شهرستان مریوان  ساختمان مرکز رشد واحد‌های فناور مستقر هستند که به دلیل کمبود فضای استقرار، بیش از ۳۰ درصد از واحد‌های فناور جذب شده هنوز امکان استقرار ندارند.

سوری با تاکید بر اینکه تلاش برای توسعه زیرساخت‌های فیزیکی پارک علم و فناوری و پایین بودن رتبه استان در کشور در این حوزه  گفت:  اخذ مالکیت ۲۰ هتکار اراضی برای استقرار واحد‌های فناور و ارتقای سطح به پارک سطح ۲ الزامی است که از سال ۱۴۰۱ تا خرداد ماه سال جاری با پیگیری‌های صورت گرفته برای تامین زیر ساخت‌های فیزیکی شده که این مهم عامل اصلی ارتقای سطح پارک و توسعه اقتصادی دانش بنیان استان است که به وقوع نپیوسته است.

وی گفت: از اصلی‌ترین مشکلات پارک علم و فناوری کردستان را کمبود فضای استقرار استارتاپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور است و جبران این کمبود نیازمند همکاری و تعامل تمامی دستگاه‌های استان و حتی مردم خیرین استان است و  در صورت عدم حمایت از این جوانان شاهد مهاجرت این صاحبان اندیشه و ابتکار به شهر‌های بزرگتر خواهیم بود.

برچسب ها: دانش بنیان ، کردستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.