مشکل شرکت تولیدی شن و ماسه سقز با ۳۰ نیروی کار با حمایت دادگستری استان کردستان برطرف شد.

یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دستگاه قضایی کشور حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید و رفع موانع است و دستگاه قضایی همواره اقدامات به سزایی برای احیای واحد‌های تولیدی یا جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها داشته است که منجر به اشتغال و جلوگیری از بیکاری هزاران کارگر و نیروی کار شده است.

دستگاه قضایی تلاش می‌کند از تولید حمایت کرده و مقدمات اشتغال کامل و پویایی اقتصادی را برای کشور ارمغان آورد و مصمم به حمایت جدی از سرمایه‌گذاری برای رونق تولید وبه تبع آن اشتغال در کشور است.

به همین منظور است که دستگاه قضایی با تشکیل جلسات اقتصادی در ستاد و صف، سرکشی از واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل و نیز بازدید از شرکت‌های دانش بنیان سعی دارد برای رفع مشکلات تولیدکنندگان و افزایش اشتغال نقش پررنگ تری داشته باشد.

در همین راستا رئیس قوه قضاییه دوشنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ در نشست شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به روز ملی کارآفرینی، اظهار کرد که در راستای تحقق شعار سال ناظر بر «جهش تولید با مشارکت مردمی» باید دست به دست هم دهیم تا بر افزایش تولید و سرمایه‌گذاری و تأمین امنیت سرمایه‌گذاری بیفزاییم؛ قطعاً افزایش قدرت اقتصادی و بهبود معیشت مردم سبب آرامش روان آنها نیز می‌شود و به تبع آن از میزان بسیاری از آسیب‌ها و تنش‌ها و جرایم اجتماعی کاسته می‌شود. در قضیه تحقق شعار سال، شاید دستگاه قضایی نتواند نقش اول را ایفا کند، اما در حدی که می‌توانیم باید نقش‌آفرین باشیم و به دولت کمک کنیم. 

وی ادامه داد که دولت نیز در این عرصه باید خلاقیت و ابتکار به خرج دهد و از نیرو‌های متخصص و صاحبنظر بهره بگیرد و همپوشانی و همکاری بیشتر میان قوا وجود داشته باشد. قطعاً اگر دنیا بفهمد که ما همچون مبحث امنیت در قضیه اقتصاد نیز قوی هستیم، به نحو دیگری با ما تعامل می‌کند و اگر احساس کند در این زمینه لَنگ هستیم، جور دیگری برنامه‌ریزی می‌کند و حتی ممکن است در صدد ضربه به ما برآید.

رضا تاتایی رئیس هیئت مدیره شرکت تولیدی شن و ماسه تاتای سقز، درباره حمایت‌های دادگستری استان کردستان به منظور احیای این واحد تولیدی، اظهار کرد: شرکت تولیدی شن و ماسه تاتای دارای معدن است که با برداشت از آن در زمینه تولید شن و ماسه شستشو و دانه‌بندی شده فعالیت می‌کند و دارای ۳۰ نیروی کار فعال است.

وی افزود: شرکت تولیدی شن و ماسه با وجود اینکه از ابتدا فعالیت تمامی مجوز‌های قانونی را دریافت کرده است با طرح‌های تولیدی گسترده در حال توسعه این شرکت بودیم تا با بهره‌گیری از فناوری، تولیدات را افزایش دهیم، ولی دچار مشکلاتی با سازمان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی استان شدیم.

تاتایی بیان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی استان با بیان اینکه شرکت تولیدی شن و ماسه تاتای خارج از مجوز‌های قانونی مساحت بسیاری را تصرف کرده است باعث شد این شرکت با مشکلاتی مواجه شود. این مشکل حدود ۵ سال طول کشید حتی این شرکت مدتی تعطیل شد.

رئیس هیئت مدیره شرکت تولیدی شن و ماسه تاتای سقز گفت: این موضوع را در دبیرخانه ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی استان کردستان مطرح کردیم نهایتا با حمایت‌های دستگاه قضایی استان و نظر هیئت کارشناسان رای به نفع شرکت تولیدی شن و ماسه تاتای سقز صادر شد. دادگستری استان به محض اینکه مسائل را در ستاد مطرح کردیم برای رفع مشکلاتی که با آن مواجه شده بودیم اقدامات موثری داشت.

برچسب ها: دستگاه قضا ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.