سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایش تصویری هوایی در مسیر قصرشیرین تا خسروی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : امسال برای اولین بار پایش تصویری هوایی در مسیر قصرشیرین تا خسروی را خواهیم داشت.

سید شهرام کهریزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به آمادگی کامل مرز خسروی برای تردد زوار اربعین و اقداماتی که از ماه‌ها قبل آغاز شده است، گفت : در حال حاضر روزانه حدود ۱۵۰۰ نفر از این مرز تردد دارند و روند افزایشی تردد زوار آغاز شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۹۸۰ هزار نفر از مرز خسروی تردد داشتند و پیک تردد روزانه به ۷۶ هزار نفر رسید، از آمادگی مرز خسروی برای پذیرش زوار به میزان حدود دو برابر سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است که پیک تردد را ۱۸ تا ۲۰ صفر (دوم تا چهارم شهریور) داشته باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه مرز خسروی در سال‌های گذشته به‌دلیل برخی مشکلات داخل عراق مسدود بود و با پیگیری‌های مستمر بازگشایی شد، گفت: اگرچه در گذشته مرز مهران بیشتر مورد استقبال بود، اما اکنون این مرز اشباع شده و لازم است زوار از مرز خسروی استفاده کنند.

کهریزی با بیان اینکه مرز خسروی از بهترین امکانات و زیرساخت‌ها برخوردار است، تاکید کرد: این پایانه با هیچ پایانه مرزی دیگر در کشور قابل مقایسه نیست.

او از احداث ۱۴ هزار مترمربع سایبان در محدوده مرز خسروی که ۱۰۰۰ مترمربع آن در خاک عراق است خبر داد و افزود: طرح جامع اربعین مرز خسروی تدوین شده که نیاز‌های این مرز را تا چند سال آینده پیش‌بینی کرده است.

وی درباره سایر اقداماتی که برای بهبود ارائه خدمات به زوار اربعین انجام شده است، بیان کرد: امسال برای اولین بار پایش تصویری هوایی در مسیر قصرشیرین تا خسروی را خواهیم داشت که به کنترل ترافیک، ساماندهی تردد زوار، ساماندهی وضعیت پارکینگ‌ها و ... کمک خواهد کرد.

به گفته او، جاده برکت که با هدف تفکیک مسیر تردد زوار و خودرو‌های باری در دست احداث است، پیشرفت قابل توجهی دارد.

کهریزی روکش آسفالت محور راه کربلا، روشنایی معابر، رفع نقاط حادثه‌خیز، نصب علائم و ... را از دیگر اقدامات انجام‌شده دانست.

وی از آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری برای جابه‌جایی زوار خبر داد و تاکید کرد: تدابیری اندیشیده شده که با فروش بلیت به‌صورت متمرکز و پیش‌فروش ۷۰ هزار بلیت برای زوار اربعین و ... مشکلی برای جابه‌جایی زوار و حتی مسافران در سایر مسیر‌ها ایجاد نشود.

راه ۲۱۵ روستای بالای ۲۰ خانوار کرمانشاه هنوز آسفالت نیست

کهریزی در ادامه به وضعیت راه‌های کرمانشاه نیز اشاره کرد که حدود ۸۰۰۰ کیلومتر و شامل ۴۶۴ کیلومتر بزرگراه، ۴۹۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۸۲۳ کیلومتر راه فرعی و ۵۱۹۵ کیلومتر راه روستایی است.

وی با بیان اینکه سالانه نزدیک به ۲۰۰۰ میلیارد تومان در راه‌های استان کار انجام می‌شود، گفت: با این وجود هنوز برخی جاده‌های کرمانشاه کاملاً استاندارد نیست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت راه‌های روستایی استان و آسفالت آنها، بیان کرد: در حوزه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار که تعهد ماست فقط ۴۰۰ کیلومتر راه یعنی نزدیک به ۲۱۵ روستا باقی مانده که آسفالت نشده و در دستور کار است.

او معضل اصلی آسفالت راه‌های روستایی را حذف اعتبارات ملی و استانی شدن اعتبارات آن دانست که ادامه این روند، وضعیت آسفالت راه‌های روستایی کرمانشاه را در سال‌های آینده وخیم خواهد کرد و ادامه داد: با همراهی سایر استان‌ها و استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس در حال رایزنی هستیم تا اعتبارات ملی راه‌های روستایی احیا شود.

وی از انجام اقدامات متعدد برای ارتقای ایمنی راه‌های کرمانشاه خبر داد که افزایش ترددشمار‌ها از ۹۶ مورد به ۱۲۲ مورد تا پایان سال، دو برابر شدن سامانه پایش تصویری نسبت به ۳۳ مورد کنونی، راه‌اندازی ۴۰ سامانه عکس‌برداری جدید، افزایش دستگاه‌های ثبت تخلف به ۴۵ مورد از مهم‌ترین اقدامات است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه به رفع مشکل نقاط حادثه‌خیز در محور‌های استان نیز اشاره و بیان کرد: سهم کرمانشاه براساس آنچه در کمیسیون ایمنی راه‌های کشور احصا شده، ۱۹ مورد برای سال گذشته و امسال بوده که تا کنون ۱۰ نقطه برطرف شده است و سه نقطه دیگر تا پایان هفته برطرف خواهد شد. شش نقطه حادثه‌خیز باقی‌مانده تا پایان سال رفع خطر می‌شود.

وی محور‌های اورمانات را از جمله محور‌های پرحادثه در کرمانشاه ارزیابی کرد که بیشتر سوانح در آن، رخ به رخ است و گفت: امسال در این محور‌ها شش فوتی و ۱۵ مجروح داشتیم.

کهریزی با بیان اینکه امکان احداث بزرگراه در این منطقه وجود ندارد، افزود: باید از روش‌های دیگری مانند تعریض، جداسازی مسیر در پیچ‌ها و ... استفاده کرد.

کاهش ۵۰ درصدی آمار کشته‌ها در جاده‌های کرمانشاه

وی با بیان اینکه هدف اصلی از همه اقداماتی که در راه‌ها انجام می‌شود، افزایش ایمنی و کاهش حوادث بخصوص تصادف‌های منجر به فوت است، تاکید کرد: موارد مرگ در محور‌ها براثر سوانح کاهش یافته، به‌گونه‌ای که در نوروز سال ۱۴۰۲ تعداد فوتی‌های تصادف‌ها در راه‌های استان ۱۴ نفر بود و این تعداد با کاهش ۵۰ درصدی در نوروز امسال به هفت نفر رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه در چهار ماه امسال ۹۸ نفر در محور‌های استان براثر تصادف کشته شدند که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۱۱۰ نفر بود، افزود: ۹۸ نفر نیز عدد بسیار بزرگی است که باید به سمت صفر کردن آن پیش برویم.

کهریزی تعداد فوتی‌های سال گذشته در محور‌های استان را ۳۶۲ نفر اعلام کرد و گفت: در کنار استاندارد نبودن راه‌ها، مواردی مانند فرهنگ رانندگی، شرایط جاده و کیفیت خودرو‌ها بر حوادث اثرگذار است.

به گفته او، در زمان‌هایی مانند اربعین و نوروز که حجم ترافیک در محور‌ها زیاد است، موارد حوادث فوتی کاهش می‌یابد، زیرا رانندگان به دلیل شلوغی جاده با سرعت کمتری می‌رانند.

عمر ماشین‌آلات راهداری کرمانشاه بیش از ۳۵ سال است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به وجود حدود ۴۸۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری در استان کرمانشاه، اظهار کرد: عمر بیشتر این ماشین‌آلات بیشتر از ۳۵ سال است و نیازمند نوسازی است.

وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار ۶۰۰ میلیارد تومان شامل ۲۰۰ میلیارد از اعتبارات استانی و ۴۰۰ میلیارد از اعتبارات ملی برای نوسازی ناوگان راهداری کرمانشاه اختصاص یافت، افزود: امیدواریم این اعتبارات تا پایان امسال پرداخت شود.

او تعداد راهدارخانه‌های فعال در استان را که ثابت هستند ۳۷ مورد اعلام کرد که در فصل سرما و با احتساب راهدارخانه‌های موقت به ۴۸ مورد افزایش می‌یابد.

اتمام حجت با مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی

وی از فعالیت ۴۲ مجتمع خدمات رفاهی در محور‌های استان خبر داد و گفت: مجتع‌های خدمات رفاهی کرمانشاه حال و روز خوبی ندارند و اگرچه براساس سطح‌بندی باید خدمات متفاوتی ارائه دهند، اما حتی مجتمع‌های سطح یک نیز آن‌طور که باید خوب عمل نمی‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با انتقاد از اینکه فعالیت برخی از این مجتمع‌ها صرفاً به عرضه سوخت محدود شده است، افزود: این در حالی است که ایجاد رستوران‌های خوب، هایپرمارکت، فروشگاه و ... در مجتمع‌های خدمات رفاهی می‌تواند برای آنها درآمدزایی داشته باشد.

کهریزی از اتمام حجت با این مجتمع‌های خدمات رفاهی برای ارتقای کیفیت خدمات آنها خبر داد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.