مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت که ترمیم جاده ای، عملیات خط کشی، اصلاح نقاط حادثه‌خیز، و بازسازی روشنایی ۱۸۰ کیلومتر از راه‌های شرق استان در حوزه استحفاظی کنگاور و مسیر زائران اربعین حسینی موسوم به جاده کربلا انجام شد.

سید شهرام کهریزی با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای سفر مطمئن در مسیر تردد زائران اربعین افزود: از ماه‌ها قبل در مسیر کنگاور اقداماتی همچون شانه سازی اصلاح نقاط حادثه خیز، خط کشی، ترمیم و روشنایی انجام شده است.

وی با یادآوری بهسازی محورهای منتهی به مرز عراق در کرمانشاه جهت تردد ایمن و راحت زائران به پایش سیستمی هوشمند همه محورهای استان طی ایام اربعین اشاره کرد و گفت: پایش تصویری خودروها در طول مسیر کنگاور تا خسروی اعمال می‌شود.

کنگاور نقطه ورودی کرمانشاه از استان همدان و خسروی دروازه ورود به عراق است.

وی تصریح کرد: طی این ایام در مسیر قصرشیرین تا خسروی ( حدود ۳۰ کیلومتر) نیز پایش هوایی انجام می‌شود.

شهرستان کنگاور در فاصله ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه و ۵۵۵ کیلومتری کربلا قرار دارد که رهبر معظم انقلاب در سفر خود در سال ۱۳۹۰ به این شهرستان، کنگاور را منزلگاه عُشاق حسینی در طول سال‌ها و قرن‌های متمادی توصیف کرد.

خسروی از توابع قصرشیرین در استان کرمانشاه در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت کشور عراق و سپس بندر حلب در سوریه و ساحل دریای مدیترانه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.