سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلفن هوشمند چگونه می‌تواند قبل از خواب برای شما ایجاد آرامش کند؟

بسیاری از ویژگی‌های تلفن همراه شما می توانند به شما کمک کنند قبل از خواب، با بی‌صدا کردن اعلان‌ها و پایبندی به برنامه خواب منظم به منظور استراحت بیشتر، آرامش داشته باشید.

ویژگی نظارت بر خواب در تلفن‌ها، ساعت‌های هوشمند و سایر ابزار‌های پوشیدنی می‌تواند میزان خواب شما را ردیابی کند.

تلفن‌های هوشمند امروزی با ابزار‌هایی عرضه می‌شوند که با قرار دادن شما در چارچوب ذهنی مناسب، ورود شما به دنیای خواب را تسهیل می‌کنند.

تعیین برنامه خواب

علاوه بر تشویق به نظارت بر آنچه که قبل از خواب می‌خورید و می‌نوشید، بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند که هر روز در ساعتی مشخص به رختخواب بروید و از خواب بیدار شوید.

برای به خاطر سپردن این موضوع، می‌توانید زنگ شب را تنظیم کنید، به گونه‌ای که اکثر تلفن‌های هوشمند به شما اجازه می‌دهند یک برنامه خواب معمولی برای کل هفته تنظیم کنید.

اگر بخواهید یک ساعت بیشتر در تعطیلات آخر هفته بخوابید، برنامه‌ها می‌توانند متفاوت باشند و می‌توانید ساعت‌های خواب و زنگ بیداری متفاوت را برای روز‌های خاص تنظیم کنید.

عوامل حواس پرتی را کاهش دهید

جلوگیری از بیدار شدن توسط تلفن با هشدار‌های بعدی، چالش بزرگی است که برای حل آن در برنامه Health در آیفون، به تنظیمات خواب خود بازگردید و روی «زمان‌بندی و گزینه‌ها» ضربه بزنید تا انتخاب کنید چه زمانی می‌خواهید یادآور‌های «آرامش» را دریافت کنید، اهداف خواب و تعداد دفعاتی که گوشی شما در رختخواب زنگ بزند را تعیین کنید. همچنین می‌توانید برنامه خود را به ابزار Sleep Focus Apple پیوند دهید.

بسته به برنامه خواب شما، Sleep Focus همه یا اعلان‌های خاص، از جمله تماس‌ها و سایر هشدار‌ها را در طول ساعات خواب تعیین‌شده، بی‌صدا می‌کند.

همچنین می‌توانید ترکیب ساده‌شده‌ای از صفحه‌های قفل و صفحه‌های اصلی را برای کاهش تحریک بصری انتخاب کنید و در هر زمان می‌توانید حالت خواب گوشی را برای کاهش حواس‌پرتی انتخاب کنید.

 در تلفن‌های اندرویدی، کنترل‌های سلامت دیجیتال تنظیمات مناسب خواب خود را دارند.

برای استفاده از آن، تنظیمات را باز کنید، روی گزینه «سلامت دیجیتال و کنترل‌های والدین» ضربه بزنید و حالت زمان خواب را در صفحه بعدی انتخاب کنید.

در پایین صفحه، روی Personalize ضربه بزنید تا به کنترل‌ها دسترسی داشته باشید تا تنظیمات مزاحم نشوید به طور خودکار فعال شود.

 برخی از گوشی‌های سامسونگ تنظیمات مشابه را در منوی «حالت‌ها و روال‌ها» به‌عنوان «خواب» برچسب‌گذاری می‌کنند.

استراحت و خواب

تلفن شما می‌تواند موسیقی آرام‌بخش یا صدای دیگری را ارائه دهد تا به شما کمک کند آرام شوید و به خواب بروید.

برنامه‌های اشتراک شخص ثالث، مانند Calm و Aura، شامل یک کتابخانه صوتی هستند که برای کمک به آرامش شما طراحی شده است و گزینه‌های دیگری نیز دارید.

اما اگر بخواهید با جریان صوتی مورد علاقه خود در آیفون خود به خواب بروید و نمی‌خواهید دستگاه تمام شب روشن بماند، برنامه «ساعت» را باز کرده، «Timers» را انتخاب کنید، در منوی «When Timer Ends»، «Stop Playing» را انتخاب کنید، مدت زمانی را که می‌خواهید موسیقی پخش شود تنظیم کنید و روی دکمه «شروع تایمر» ضربه بزنید. 

سپس روی Play در برنامه Music ضربه بزنید و گوش دهید تا زمانی که تایمر تمام شود.

همچنین می‌توانید به سیری بگویید که برای چه مدتی شروع به پخش موسیقی اپل کند.

برنامه Spotify برای اندروید و iOS نیز دارای تایمر خواب مخصوص به خود است.

در همین راستا، اکثر تلفن‌های اندرویدی به شما امکان می‌دهند صدای پس‌زمینه آرامش‌بخشی مانند امواج اقیانوس یا صدای دیگری را در همان صفحه ساعتی که برنامه خواب خود را در آن تنظیم می‌کنید، انتخاب کنید.

در نهایت، مهم است که به خاطر داشته باشید که این ابزار‌ها برای کمک به شما هستند، اما اگر مشکلات خواب را تجربه می‌کنید که واقعاً نگران کننده هستند، لطفاً از تلفن برای تماس با پزشک خود استفاده کنید.

منبع: ارم نیوز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.