سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«ارز اربعین» در ۲۳۲ شعبه و باجه پست بانک اصفهان عرضه می‌شود

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت: فروش «ارز اربعین» در ۲۰ شعبه و ۲۱۲ باجه پست بانک استان، بصورت برخط (آنلاین) و حضوری آغاز شده است.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت:مدیریت پست بانک استان اصفهان از هفتم اَمرداد تا سوم شهریور ۲۰۰ هزار دینار عراق را به زائران حرم اباعبدالله الحسین با نرخ ارز روز مرکز مبادله عرضه می‌کند.

جعفر مُطلب‌زاده  افزود: پست بانک عاملیت فروش ارز اربعین را بصورت برخط و حضوری در استان اصفهان بر عهده دارد.


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان اظهار داشت: ارز اربعین به افراد بالای پنج سال تعلق می‌گیرد و متقاضیان برای دریافت آن باید مدارک لازم و گذرنامه خود را ارائه کنند.


او  اضافه کرد: زائران برای دریافت ارز باید در سامانه سماح ثبت نام کنند و افراد بالای ۱۸ سال باید به نام خود سیم کارت داشته باشند.


مطلب زاده گفت: هم‌استانی‌های عازم کربلا می‌توانند با مراجعه به شعبه‌های شهری و روستای منتخب، به نشانی https://www.postbank.ir/arbaein ارز مورد نیاز خود را دریافت کنند.

حدود ۲۰ درصد از زائران مراسم اربعین کشور بطور معمول با ناوگان حمل و نقل استان اصفهان اعزام می‌شوند.

همزمان با عزاداری‌های ماه محرم، بانک مرکزی فروش ارز به زائران اربعین را از هفتم اَمرداد آغاز کرده و قرار است ۶ مرز زمینی و ۲ مرز هوایی برای تردد زائران آماده شود.

سازمان حج و زیارت از متقاضیان زیارت اربعین حسینی خواست تا با مراجعه به سامانه سماح ثبت نام و بسته بیمه‌ای خود را برای بهره‌مندی از خدمات در نظر گرفته شده انتخاب کنند.

هر سال در ایام اربعین حسینی بیش از ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برپا می‌شود.

«پیاده‌روی اربعین» یک گردهمایی مذهبی است که از سوی مسلمانان شیعه بصورت پیاده از مسیر‌های منتهی به کربلا به‌منظور زیارت و جمع شدن در چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) در کربلا صورت می‌گیرد.

در این آیین؛ جمعیت باشکوهی از مسلمانان کشور‌های همسایه و سراسر جهان شرکت می‌کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.