مدیر امور شعب پست بانک سیستان و بلوچستان از فروش ارز اربعین به زائران عازم کشور عراق خبر داد و گفت: پست بانک استان برابر با بخشنامه و دستورالعمل صادره از طریق ۲۵ باجه و شعبه خود در استان مبادرت به فروش ارز می‌کند.

محمد ابراهیم محمدی درمیان اظهار کرد: معاون اعتباری و بین الملل پست بانک ایران بخشنامه دستورالعمل ترتیبات تامین و پرداخت ارز اربعین سال ۱۴۰۳ را به صورت حضوری از طریق ۲ هزار شعبه و باجه بانکی روستایی سراسر کشور و غیرحضوری از طریق برنامه "بله" را به مدیریت شعب استان‌ها و مناطق ابلاغ کرده است.

وی ادامه داد: بر اساس این دستورالعمل، فروش ارز اربعین از هفتم مرداد ماه آغاز و تا سوم شهریور ادامه خواهد داشت و حداکثر مبلغ ارز پرداختی به زائران ۲۰۰ هزار دینار عراق است که بر اساس نرخ فروش اسکناس مرکز مبادله ارز و طلای ایران محاسبه می‌شود.

مدیر امور شعب پست بانک سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس این بخشنامه، فروش ارز به زائران بالای پنج سال (متولدان اول شهریور ۱۳۹۸) به قبل، با ارائه اصل کارت ملی، گذرنامه یا برگه تردد اربعین معتبر زائر انجام می‌شود.

وی بیان کرد: سرپرستان خانوار می‌توانند به منظور خرید ارز اربعین اعضای خانواده خود (همسر و فرزندان) با در دست داشتن تمام مدارک هویتی آنان به شعب بانک مراجعه کرده و با کارت بانکی خود برای اعضای خانواده اقدام کنند.

محمدی افزود: بر اساس تمهیدات ایجاد شده و هماهنگی‌های صورت گرفته امکان ثبت نام و درخواست ارز و واریز وجه ریالی به صورت غیرحضوری و از طریق اپلیکیشن "بله" نیز برای هموطنان و زائران محترم فراهم خواهد بود.

وی یادآور شد: بر این اساس متقاضیان علاوه‌بر مراجعه حضوری به صورت غیرحضوری نیز با مراجعه به بخش خدمات "برنامه بله" و انتخاب گزینه "پست بانک" و شعبه باجه مورد نظر نسبت به انجام فرآیند ثبت نام درخواست و واریز وجوه ریالی ارز دینار اقدام کرده و در مهلت مقرر برای دریافت ارز از شعب یا باجه انتخابی اقدام می‌کند.

مدیر امور شعب پست بانک سیستان و بلوچستان گفت: در راستای ایفای مسوولیت‌های اجتماعی و کمک به عموم اقشار جهت شرکت در پیاده روی بزرگ اربعین، امکان دریافت تسهیلات قرض الحسنه به ازای هر خانوار تا سه نفر (زائر) تا سقف ۸۰ درصد ارز خریداری شده به مبلغ هر نفر ۵۰ میلیون ریال برای زائران مهیا شده است.

برچسب ها: پست بانک ، ارز اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار