سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاهره ادعای اسرائیل درباره تونل‌های زیر مرز غزه و مصر را رد کرد

ارتش اسرائیل دیروز مدعی شد که مسیر‌های تونل زیرزمینی را در امتداد مرز نوار غزه با مصر کشف کرده است.

اوایل امروز، شبکه القاهره نیوز وابسته به دولت مصر ادعای اسرائیل در مورد وجود تونل‌های عملیاتی در محور کریدور فیلادلفیا را رد کرد.

این شبکه به نقل از یک منبع معتبر مصری گفت: اینها تلاش اسرائیل برای منحرف کردن توجه از شکست‌های خود در غزه و توجیه تجاوزات خود است.

این منبع گفت: «اسرائیل شواهدی مبنی بر وجود تونل‌های عملیاتی در امتداد مرز غزه ارائه نکرده است و از وجود تونل‌های بسته در غزه برای انتشار ادعا‌های دروغین برای اهداف سیاسی استفاده می‌کند.

پیشتر، تحلیلگران اعلام کردند شکست ارتش اشغالگر در عملیات موسوم به «آتلانتیس» که با هدف غرق کردن این تونل‌ها بود، به شکست‌های دیگر ارتش (رژیم) اسرائیل از آغاز حمله وحشیانه به نوار غزه اضافه شد.

اخیرا نیویورک تایمز به نقل از مقامات عالی رتبه امنیتی طول شبکه تونلی در غزه را ۷۰۰ کیلومتر تخمین زده و این با برآورد اطلاعاتی آغاز جنگ درباره ۴۰۰ کیلومتر مغایرت دارد. به فرض که همه تونل‌های اصلی کشف شود و حتی آنهایی که کشف شده، زمان برای نابودی آنها نیست. ارتش تاکنون ۱۰۰۰ دهانه تونل را کشف کرده و احتمالا هزاران دهانه دیگر هم وجود دارد. به نظر می‌رسد که حماس توان ترمیم تونل‌ها را دارد. مراکز امنیتی باید اذعان کنند که نابودی تونل‌ها از ابتدا هدفی غیرواقعی بوده و این تونل‌ها زیر غزه باقی خواهد ماند.

مترجم: اعظم پورکند

برچسب ها: تونل ، جنبش حماس ، مصر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.