سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشت یک پرنده شکاری دلیجه به طبیعت ماسال + فیلم

مأموران یگان حفاظت محیط زیست ماسال یک بهله پرنده شکاری و حمایت شده دلیجه را در طبیعت این شهرستان رهاسازی کردند.

حمید سلطان خواه، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماسال گفت: در پی گزارش یکی از شهروندان مبنی بر مشاهده یک بهله پرنده دلیجه ماده در محوطه حیاط منزل مسکونی، مأموران یگان حفاظت این اداره در محل حاضر و اقدامات لازم برای زنده‎ گیری این پرنده را به انجام رساندند.

او افزود: پس از تیمار و اطمینان کامل از سلامت، این گونه با ارزش توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست در طبیعت شهرستان ماسال رهاسازی شد. 

به گفته رئیس اداره محیط زیست ماسال، شرایط توپوگرافی، تهدیدات زیستی، کمبود آب و غذای کافی در زیستگاه‌های طبیعی سبب می‌شود تا حیات ‎وحش برای تهیه غذای روزانه خود به حوزه شهری و روستا‌های پیرامون حضور و ناخواسته مهاجرت و زیست کنند.

سلطان خواه ضمن تشکر از احساس وظیفه و رفتار این شهروند دوستدار طبیعت و حیات وحش، از مردم خواست در صورت مشاهده گونه‌های وحشی آسیب دیده آن را به نزدیکترین واحد محیط زیست تحویل دهند تا پس از تیمار و در صورت امکان در طبیعت رهاسازی شوند.

دلیجه از پرندگان شکاری و از تیره شاهینیان در زمره پرندگان حمایت شده است. 

این پرنده معمولا پستانداران کوچک، مارمولک ها، نرم تنان، موش ها، قورباغه‌ها یا حشرات بزرگ را شکار می‌کند و به این ترتیب نقش مهمی در کنترل بیولوژیکی آفات دارد.

پرنده شکاری دلیجه در نواحی مختلف کوهستانی، کوهپایه‌ها، نواحی ساحلی و تپه‌ای با پوشش گیاهی بوته‌ای درختی دیده می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.