سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی پلیس مطرح کرد؛

بهبود روش‌ها در فراجا با حضور اصحاب رسانه/ خبرنگاری راه رفتن بر روی لبه تیغ نازکِ صداقت و عدالت است

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس در آستانه روز خبرنگار نوشت: خبرنگاری در ظاهر شغلی پر طَمطَراق، اما در باطن راه رفتن بر روی لبه تیغ نازکِ صداقت و عدالت است.

 سردار  سعید منتظرالمهدی معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس در یادداشتی به مناسب روز خبرنگار آورده است: در عصر دیجیتال، انسان-رسانه و انبوه داده‌های درست و خطا، این خبرنگاران صادقِ راستین هستند که با توسل به قانون دسترسی آزاد به اطلاعات، عملکرد‌ها را شفاف می‌کنند.

سردار منتظرالمهدی افزود: اصولا خبر در مقام پاسخگویی به پرسش‌های اذهان جستجوگر شکل می‌گیرد، در روزگارِ رسانه‌های جدید که خبر در شکل صحیح، نا صحیح، وارونه و حتی کِذب، در کسری از ثانیه به سراسر جهان مخابره و در دسترس میلیارد‌ها تَن قرار می‌گیرد، رسالت خبرنگاران برای تفکیک سره از ناسره و شناساندن و اعلام آن به مخاطب دشوارتر است.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس ادامه داد: این دیجیتالی شدن، همانقدر که مزایا داشته؛ معایبی نیز به همراه دارد؛ اگر در دام بهمنِ داده‌های غلط و جعلی بغلطیم و روایت‌ها به دست افراد غیر متخصص و خبره مخابره شود، ضربه مهلکی به رسانه و اعتماد مخاطب وارد می‌شود.

وی اضافه کرد: بی شک خبرنگاران که نقش انکارناپذیری دربرقراری امنیت و آرامش جامعه دارند؛ چشم، گوش، زبان و همراهان و همکاران صدیق ما در انجام ماموریت هایمان هستند؛ گاه این رسالتِ خطیرِ خبرنگاری با اقدامات انتظامی-امنیتی پیوند خورده و در هم تنیده می‌شود.

سردار منتظرالمهدی اظهار کرد: خبرنگاران ما با بینش و آگاهی که لازمه اصلی این شغل پراهمیتِ خطرخیز است، فراغ بال، آسودگی فکری و امنیت روانی را به جامعه هبه می‌کنند و اینگونه است که تاب‌آوری اجتماعی و آستانه تحمل شهروندان ارتقا می‌یابد.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس گفت: فراجا آن زمان به اهدافِ خود که همان برقراری نظم و امنیت و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی است به صورت شایسته و مطلوب می‌رسد که خبرنگاران را همگام و دوشادوشِ خود ببیند.

وی افزود: فراجا خود را از حضور اصحاب رسانه بی نیاز نمی‌بیند؛ چرا که بازنمایی و بازتابانیدن عملکرد ماموریت‌های پلیس توسط خبرنگاران برای شهروندان کمک شگرفی به بهبود روش‌ها در عرصه عمل می‌شود.

سردار منتظرالمهدی اضافه کرد: می‌دانیم اکنون زمانی نیست که به هر قیمت دنبال خریده شدن و خوانده شدن بود؛ بالاخره حقیقت راه خود را باز کرده و این صاحبان قلم هستند که نور را بر حقیقت می‌تابانند.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس خاظرنشان کرد: پلیس به دنبال احقاق حقِ حقوقِ تضییع شدگان و قربانیان است و خبرنگاران صدای بی صدایان و چه همپوشان و نزدیک است این دو رسالت به یکدیگر.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.