سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزیتا ترکاشوند: ما جانمان را می‌دهیم ولی خاکمان را هرگز

آزیتا ترکاشوند باحضور در برنامه تلویزیونی از سر گذشت گفت: عشق حسین (ع) در دل تک تک ایرانی‌ها است و به این موضوع شکی ندارم.

آزیتا ترکاشوند هنرمند سینما و تلویزیون کشورمان با حضور در برنامه از سر گذشت از نذر خود در دهه اول محرم گفت: پدرم سقاخانه‌ای داشتند که هنوز هم پا برجاست. داستان جذاب اینجا است که ما پنج خواهر و برادر هستیم و در ده شب ماه محرم هر شب یکی از ما بنا بر اندازه وسعمان خرج می‌کنیم و هزینه آن شب را تقبل می‌کنیم. من و برادرم عباس در شب تاسوعا هستیم. معمولا من در شب تاسوعا سرکار هستم اما هر طور شده است آن سه شب آخر خودم را به بروجرد می‌رسانم، زیرا دوست دارم زمانی که نذرم را می‌دهم خودم حضور داشته باشم.

وی علاقه قلبی خود به امام حسین(ع)  را ابنگونه شرح داد: انسان زشتی‌ها و بی ارزشی‌ها را پنهان می‌کند؛ مگر آقا امام حسین(ع) کم مقامی است که بخواهم ایشان را پنهان کنم و چیزی نگویم یا صدایشان نکنم؟ من شک ندارم که عشق حسین(ع) در دل تک تک ما و ایرانی‌ها است و من به این موضوع شکی ندارم. در یکی دو سال اخیر دلنوشته‌هایی که در فضای مجازی می‌نوشتم این بود که مواظب باور هایمان باشیم و حواسمان به این باورها باشد، زیرا تاریخ تکرار می‌شود و هر لحظه در حال تکرار شدن است. عده ای در آن زمان امام حسین(ع) را به طلای حجازی فروختند و حواسمان باشد تا چنین چیزی را به فضای مجازی نفروشیم؛ زیرا تاریخ تکرار شدنی است. من یاد گرفتم تنهایی حسین(ع) را صدا بزنم زیرا حسین (ع) می‌داند تنهایی و تنها ماندن یعنی چه. من از قیام عاشورا یاد گرفتم که مهم نیست چند نفر  مقابل‌ات هستند، بلکه باید نگاه کرد و دید چه کسانی کنارت هستند. حسین(ع) یک عباس داشت و یوسف 11 برادر. مهم با عشق ایستادن و حضور با عشق و دل است و اگر بخواهیم درباره فلسفه عاشورا و قیام امام حسین(ع) بگوییم من با جرئت می‌گویم که اگر تمام دریاها را جوهر قلم کنیم و تمام درخت‌هار ا برگ باز هم نمی‌شود در مورد این قیام و آموزه هایی که می‌توانیم داشته باشیم سخن بگوییم و فقط کافی است آگاهانه به این موضوع نگاه کنیم. 

ترکاشوند بازیگر کشورمان درباره اهمیت مسئله غزه و نسل کشی ایجاد شده توسط رژیم صهیونیستی بیان کرد: در یک خاکی به خانه‌ات تجاوز می‌کنند مال و اموال ات را می‌گیرند یک نسل کشی اتفاق می افتند و روح ات به درد می آید. می‌توانم یک آروزی قلبی ام را بگویم، آرزو می‌کنم جهانی با صلح، آرامش داشته باشیم و امیدوارم ریشه ظلم خشک شود و ریشه ظالم تا ابد و ابدیت از بین برود و ما شاهد ضجه بچه‌ای نباشیم و ما خنده بچه‌ها را ببینیم و جهان ما با خنده های بچه ها و نشاط و هلهله مادرانه زیبا شود و نه غم و دغدغه مادرها. امیدوارم جهانمان سبز شود با صلح و آرامش.

آزیتا ترکاشوند درباره اینکه آیا روزی ممکن است که کشورمان دچار چنین مسئله‌ای شود گفت:ان‌شاءالله که هیچ وقت چنین اتفاقی نمی‌افتد و مردم ایران، مردم وطن پرست و میهن دوستی هستند و ارق ملی و وطن پرستی جوان‌ها را در دهه هفتاد، هشتاد و نود می‌بینیم. ما جان می‌دهیم ولی خاک نمی‌دهیم تاریخ چنین چیزی را ثابت کرده است. در طول تاریخ می‌توایم چنین چیزی را ببینیم که ما جانمان را می‌دهیم ولی خاکمان را هرگز. امیدوارم نه تنها یران بلکه جهان در آرامش باشد. واقعا همه ما صلح و آرامش را دوست داریم.

خبرنگار: زهرا بالاور

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.