سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشکل سد معبر و دستفروشان تجریش حل شد/ بهره‌برداری از اکو پارک فرحزاد؛ مهرماه

ارتقای کیفی پیاده‌رو شمالی و جنوبی خیابان شهرداری حد فاصل میدان قدس_تجریش و شهرری به بهره‌برداری رسید.

مراسم افتتاح طرح ارتقاء کیفی محور میدان تجریش در منطقه یک صبح امروز دوشنبه ۱۵ مردادماه ۱۴۰۳ با حضور معاون خدمات شهری شهرداری تهران و مدیرعامل سازمان زیباسازی تهران و شهردار منطقه یک برگزار شد.

حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران در این برنامه گفت: براساس برنامه‌های بالادستی شهر تهران و همچنین مصوبات شورای اسلامی شهر تهران برای بازسازی و زیباسازی میادین در شهر تهران اقداماتی در دستور کار قرار گرفت که یکی از مهم‌ترین آنها زیباسازی و احیاء میدان تجریش تهران بود.

وی اضافه کرد: بر همین اساس در مناطق شهرداری تهران و سازمان زیباسازی برنامه ریزی صورت گرفت تا ارتقاء کیفی میدان تجریش و شهرری آغاز شود. این در حالی است که پیش از این، وضعیت موجود در این دو میدان به عنوان دغدغه و اعتراض شهروندان و کسبه این محدوده بوده که پس از اجرای پروژه با رضایت اهالی همراه بوده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران اظهار کرد: در اجرای این طرح هم تعریض پیاده‌راه را داشتیم و هم معبر امامزاده صالح تعریض شد و مشکلات موجود در این معابر حل و فصل شد. از سوی دیگر سد معبر و دستفروشانی که در این محدوده حضور داشتند جمع‌آوری و با اصلاحات هندسی اجرایی در این محدوده شاهد کاهش بار ترافیک در میدان تجریش بودیم.

نظری ادامه داد: میادین دیگری در شهر تهران نیز برنامه ریزی شده که ارتقاء کیفی آنها اجرایی شود و قطعا به زودی در دستور کار برای اجرا قرار می‌گیرند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص ساماندهی دستفروشان میدان تجریش نیز اظهار کرد: دستفروشان در این محدوده جمع‌آوری و با تلاش شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در مکان‌های مشخصی ساماندهی شدند. قطعا روند ساماندهی در این محدوده ادامه خواهد داشت.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران درباره زمان بهره‌برداری از پروژه روددره فرحزاد گفت: فاز نخست روددره فرحزاد با وسعت ۵۴ هکتار در مهرماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

در ادامه صباغ شهردار منطقه یک نیز در جمع خبرنگاران و در تشریح پروژه ارتقاء کیفی محور میدان تجریش و شهرری، گفت: طرح کیفی سازی خیابان شهرداری و میدان قدس با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان به وسعت ۱۱ هزار مترمربع فضاسازی اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: مسیر شهروندان در این پروژه هم‌سطح سازی و مناسب‌سازی شده و خیابان‌های اطراف که پیش از اجرای پروژه با مشکلات متعدد روبه‌رو بود و مورد اعتراض شهروندان بود با مناسب سازی، ارتقاء کیفی پیدا کرده و امروز با رضایت شهروندان همراه شده است. این پروژه به مدت یک سال و نیم در این محدوده اجرایی شده؛ اما لحظه‌ای معبر بر روی مردم بسته نشد؛ بطوریکه مسیر رفت و برگشت به طول یک کیلومتر با عرض شش متر در این پروژه مناسب سازی شد و همزمان با اجرای این پروژه از یک سال و نیم قبل ساماندهی دستفروشان نیز اجرایی شد.

برچسب ها: پیاده رو ، شهرداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.