سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بلومبرگ:

مقام‌های اسرائیلی حمله ایران، حزب‌الله و حوثی‌ها را قریب‌الوقوع می‌دانند

بلومبرگ گزارش داد که مقام‌های اسرائیلی می‌گویند انتظار می‌رود حمله علیه این رژیم به تلافی ترور مقام‌های حماس و حزب‌الله قریب‌الوقوع باشد.

بلومبرگ یکشنبه شب نوشت: در حالی که آمریکا تجهیزات دفاعی خود را به منطقه فرستاد و برای رسیدن به آتش‌بس در نوار غزه تلاش می‌کند، اسرائیل برای حمله احتمالی ایران و گروه‌های منطقه‌ای به تلافی ترور مقام‌های حزب‌الله و حماس آماده شده است.

بر اساس این گزارش، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل شنبه در ابتدای نشست کابینه خود گفت: اسرائیل در چند جبهه در جنگ با محور ایران قرار دارد. ما برای هر سناریویی آماده هستیم.

بلومبرگ افزود: این در حالی است که اسکادارانی از جنگنده‌هایش را به منطقه فرستاده و یک ناو هواپیمابر را در نزدیکی اسرائیل نگه داشته است تا به آن کمک کند و در عین حال نتانیاهو را تحت فشار قرار داده است تا تلاش‌ها به منظور رسیدن به توافق آتش‌بس در غزه را افزایش داده و از تشدید جنگ ۱۰ ماهه جلوگیری کند.

بلومبرگ در بخشی دیگری از گزارش خود با اشاره به احتمال حمله تلافی‌جویانه در واکنش به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و فواد شکر از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان نوشت: مقام‌های اسرائیل می‌گویند که انتظار می‌رود این حمله قریب‌الوقوع باشد و احتمالا به طور همزمان بوده و می‌تواند از جانب حزب‌الله در لبنان، حوثی‌ها در یمن و خود ایران باشد.

در همین حال، وزرای خارجه گروه هفت یکشنبه در کنفرانسی ویدیویی نسبت به خطر گسترش بحران منطقه‌ای ابراز نگرانی کردند و آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با همتایان خود بر «لزوم فوری کاهش تنش در خاورمیانه» گفتگو کرد.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
ایکاش تمام دولت مردان دنیا مثل ملت ها بودن دوستی و زندگی را بهتر درک میکردن
سجاد
۱۱:۰۸ ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
در جنگ هیچ یک از طرف ها سودی نمی‌برند ،جنگ که در افکار انسان ها است بسیار نا امید کننده و سیاه است
شاهرخ
۱۰:۱۱ ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
نباید هیچ عجله ای در پاسخ داشت و طرف مقابل را مدتها سردرگم و نگران نگهداشت و تمام جوانب را به خوبی سنجید.
سجاد
۱۱:۰۸ ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
ن ب جنگ
ناشناس
۰۹:۲۰ ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
باید محکم زد تو دهن این سگ هار منطقه وگرنه ول کن نیست هر چه محکم تر آروم تر می شه