سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فراخوان موسسات خیریه فارس به حضور در جشنواره ملی نشان نیکوکاری

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس از موسسات و تشکل‌های خیریه این استان برای حضور در نخستین جشنواره ملی اعطای نشان نیکوکاری دعوت کرد.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی اظهار کرد: نخستین جشنواره نشان نیکوکاری با همت نهاد‌های حاکمیتیی مرتبط با نیکوکاری، شبکه‌های ملی نیکوکاری و جمعی از کنشگران اجتماعی برپا شده و موسسه‌ها تا نیمه مرداد ماه ۱۴۰۳ فرصت دارند نام‌نویسی کنند.

او گفت: جشنواره ملی اعطای نشان نیکوکاری، با حمایت از تشکل‌های مردمی قصد دارد تا حرفه‌ای‌ترین سازمان‌های مردمی کشور در حوزه‌های اجتماعی را شناسایی و به عنوان یک الگوی موفق سازمان مردمی به دیگران معرفی کند.

موسوی با بیان اینکه برگزاری چنین برنامه‌هایی در نقاط مختلف جهان مورد توجه قرار گرفته، عنوان کرد: این جشنواره در سه محور اصلی شامل حمایتی - خدماتی، عمرانی و آبادانی و توسعه زیست بوم احسان و نیکوکاری برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: ترویج و گسترش کار تخصصی و حرفه‌ای در فعالیت‌های نیکوکارانه، معرفی الگو‌های برتر حوزه نیکوکاری و تجلیل از تشکل‌های خیریه برتر از اهداف نخستین جشنواره ملی نشان نیکوکاری است.

موسوی با بیان اینکه انتخاب برترین تشکل‌ها با تعیین شاخص‌ها از سوی کارگروهی از افراد خبره و با تجربه انجام می‌شود، افزود: خیریه‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های خیریه دارای مجوز در سه عرصه ارائه خدمات حمایتی و معیشتی، عمران و آبادانی و توسعه زیست‌بوم احسان و نیکوکاری فعال هستند می‌توانند در این برنامه مشارکت داشته باشند.

او ادامه داد: به برگزیدگان این جشنواره که پس از انجام فرایند داوری در پاییز سال جاری معرفی می‌شوند نشان نیکوکاری و تسهیلات ویژه اعطا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: علاقه‌مندان با مراجعه به سایت Neshanenikookari.ir با کسب اطلاعات تکمیلی، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

موسوی گفت: مسئولیت‌پذیری و مشارکت در حل مشکلات عمومی، یکی از مؤلفه‌های کلیدی پویایی جوامع است و تشکل‌های خیریه مهم‌ترین نهاد‌هایی هستند که به صورت سازمان یافته و منسجم در این زمینه فعالیت می‌کنند.

او افزود: برخی مسائل وجود دارد که حل آن عهده دولت‌ها به تنهایی خارج و در دست تشکل‌هایی است که دغدغه و مسئولیت اجتماعی خود را در آن حوزه تعریف کرده‌اند و با همکاری مردم علاقه‌مند و خیران و بدون نیاز به کمک دولت و بخش خصوصی برای رفع این مشکلات اقدام می‌کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.