مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی به منظور اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش و تکریم شعائر اهل بیت (ع) از ۱۷ تیرماه تا پایان ماه صفر ۱۴ شهریورماه در ۴۵۰ بقعه متبرکه استان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس موسوی در نشست خبری باموضوع ویژه برنامه‌های اوقاف فارس در ماه محرم و نحوه اجرای نیات موقوفات حضرت سیدالشهدا (ع) در استان، ضمن تسلیت ایام سوگواری ماه محرم از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی به منظور اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش و تکریم شعائر اهل بیت (ع) از ۱۷ تیرماه تا پایان ماه صفر ۱۴ شهریورماه در ۴۵۰ بقعه متبرکه استان فارس خبر داد.

او در ادامه با بیان اینکه طرح شمیم حسینی با هدف حمایت و مساعدت به ۱۰۰۰ هیئت مذهبی استان فارس از محل موقوفات حضرت سیدالشهداء در استان اجرا می‌شود، اظهارداشت: این طرح به هیئت مذهبی دارای مجوز و ثبت شده در سامانه بیرق، حواله شامل ۱۴ کیسه برنج و یک حلب روغن ۱۷ کیلویی به منظور پخت و اطعام عزاداران تحویل داده می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس در ادامه از اعزام ۱۵۰ مبلغ علوم دینی از شهر قم در راستای اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی خبر داد و افزود: از حضور ۴۰۰ مبلغ بومی استان فارس از شب اول محرم تا سه شب پس از عاشورا استفاده شده است.

موسوی همچنین به تقارن طرح تابستانه نشاط معنوی بقاع متبرکه استان با ماه محرم اشاره کرد و افزود: با توجه به تقارن این ایام با طرح تابستانه نشاط معنوی اقداماتی نظیر راه‌اندازی هیئت‌های نوجوانان عاشورایی، برگزاری مراسم چهارپایه‌خوانی در صحن بقاع متبرکه و برگزاری هیئت نوجوانان حسینی «احلی من العسل» در پنجم ماه محرم در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل اوقاف امور خیریه استان فارس همچنین از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم خبر داد و گفت: این همایش جمعه، ۲۲ تیرماه مصادف با ششم محرم برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه نماز ظهر عاشورا به صورت جماعت در کلیه بقاع متبرکه استان فارس اقامه خواهد شد، افزود: همایش «رهروان زینبی»، برنامه‌ای است که در روز چهارشنبه، ۲۷ تیر مصادف با ۱۱ محرم در یکی از بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

موسوی در ادامه از راه‌اندازی پویش رسانه‌ای «هر منزل، یک بیرق؛ هر خانه، یک حسینیه» همزمان با ماه محرم و صفر در استان خبر داد و گفت: این پویش به منظور سیاه‌پوش کردن کوچه‌ها و برگزاری روضه‌های خانگی در استان فارس و شیراز برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف فارس همچنین گفت: جلسه آموزشی و توجیهی هیئت امنا و خدام بقاع متبرکه با موضوعات ایمنی و انتظامی به مناسبت ماه محرم و صفر هم‌اکنون در شیراز در حال برگزاری است.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود درباره تعداد موقوفات استان فارس گفت: بیش از ۱۴ هزار موقوفه در استان فارس با ۲۰۰ هزار رقبه موقوفه به ثبت رسیده است که نیات بیش از ۸۰ درصد آنها مرتبط با تعزیه‌داری سیدالشهدا (ع) است، البته به این معنا نیست که همه اینها درآمدزا هستند.

مدیرکل اوقاف فارس در پایان گفت: تلاش داریم نیات موقوفات جدید را به سمت و سوی کمک به دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب نخبه، دارو و درمان، کمک به زوج‌های جوان و نیاز‌های دیگر جامعه هدایت سوق دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار