سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۶ هزار تُن گندم از کشاورزان قمی به صورت تضمینی خریداری شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت:امسال ۱۶ هزار و ۱۱۶ تُن گندم در قالب تعداد یک‌هزار و ۹۶۵ محموله از کشاورزان این استان به صورت تضمینی خریداری شد.

سعید محمدی گفت: در همین رابطه بیش از ۸۵ درصد مطالبات گندمکاران استان در سال زراعی جاری با رقمی معادل ۲۴۰ میلیارد تومان پرداخت شد و باقیمانده مطالبات نیز به سرعت با تامین اعتبارات لازم به گندمکاران عزیز پرداخت می‌شود.

او ادامه داد: اطلاعات بانکی کشاورزانی که محصول خود را به مراکز خرید تضمینی گندم استان تحویل داده‌اند به صورت روزانه بارگذاری و تلاش شد در اولین فرصت با تامین اعتبار مورد نیاز، مبلغ مورد نظر به گندمکاران پرداخت شود.

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم تاکید کرد: تمامی محموله‌هایی که وارد مراکز خرید تضمینی گندم استان شده براساس استاندارد‌ها هم از نظر کیفیت و هم از نظر رطوبت و خلوص توسط واحد‌های کنترل مورد بررسی قرار گرفته‌است.

محمدی در خصوص قیمت گذاری انجام شده برای اجرای طرح خرید تضمینی گندم نیز افزود: امسال قیمت خرید تضمینی هرکیلوگرم گندم معمولی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم ۱۸ هزار تومان تعیین شده‌است.

گندم مورد نیاز استان قم در سیلوی بِتُنی ۱۱۰هزار تُنی شهید آصف نخعی که در جنوب غربی شهر قم در محور قم ـ سلفچگان قرار دارد، ذخیره می‌شود؛ این سیلو از امکانات و تجهیزات کامل تخلیه و بارگیری گندم برخوردار است.

آزمایش‌های انجام شده توسط نهاد‌های نظارتی همچون اداره کل استاندارد نشان می‌دهد آرد توزیع شده در میان نانوایی‌های استان از کیفیت لازم برخوردار است و در ادامه نانوایان عزیز قمی نیز تلاش می‌کنند با مهارت بالای خود، نان با کیفیتی را به دست مردم برسانند، به نحوی که مسئولان حوزه آرد و نان قم بیان می‌کنند نان‌های تولید شده در این استان به‌خصوص نان سنگک از بهترین نان‌های کشور است.

به طور کلی حدود ۹۰۰ نانوایی در سطح شهر و مناطق مختلف استان قم فعال است و نانوایان در این استان انواع نان‌های مورد علاقه مردم را تولید می‌کنند. پنج کارخانه تولید آرد نیز در قم فعال است و میزان آرد مصرفی نانوایی‌ها در این استان در هر ماه بیش از ۱۰ هزار تُن است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.