مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: سنگک عمده نان مصرفی مردم استان می‌باشد و حدود ۳۵۰ واحد نانوایی سنگک در قم فعال است.

سعید محمدی گفت: نزدیک به ۴۰ درصد از نانوایی‌های فعال در استان قم، نان سنگک می‌پزند که این موضوع نشان دهنده اهمیت نان سنگک در سفره مردم قم است.

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم  افزود: پخت نان سنگک ریگی یا سنتی در قم سابقه طولانی دارد و نانوایان این استان با مهارت بالای خود نان با کیفیتی را تولید و به دست مردم می‌دهند به نحوی که نان سنگک قم از نظر استاندارد‌های کیفی همواره از جمله نان‌های خوب کشور است.

گفتنی است گندم مورد نیاز استان قم در سیلوی بِتُنی ۱۱۰هزار تُنی شهید آصف نخعی که در جنوب غربی شهر قم در محور قم ـ سلفچگان قرار دارد، ذخیره می‌شود؛ این سیلو از امکانات و تجهیزات کامل تخلیه و بارگیری گندم برخوردار است.

آزمایش‌های انجام شده توسط نهاد‌های نظارتی همچون اداره کل استاندارد نشان می‌دهد آرد توزیع شده در میان نانوایی‌های استان از کیفیت لازم برخوردار است و در ادامه نانوایان عزیز قمی نیز تلاش می‌کنند با مهارت بالای خود، نان با کیفیتی را به دست مردم برسانند، به نحوی که مسئولان حوزه آرد و نان قم بیان می‌کنند نان‌های تولید شده در این استان به‌خصوص نان سنگک از بهترین نان‌های کشور است.

به طور کلی حدود ۹۰۰ نانوایی در سطح شهر و مناطق مختلف استان قم فعال است و نانوایان در این استان انواع نان‌های مورد علاقه مردم را تولید می‌کنند. پنج کارخانه تولید آرد نیز در قم فعال است و میزان آرد مصرفی نانوایی‌ها در این استان در هر ماه بیش از ۱۰ هزار تُن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار