سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستین وقف امسال در شهرستان ایجرود ثبت شد

رئیس دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه ایجرود از ثبت نخستین وقف امسال استان زنجان توسط کشاورز ۷۳ ساله در این شهرستان خبر داد.

محمد خدایی رئیس دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه ایجرود گفت:‌ اصغر عسگری کشاورز ۷۳ ساله ایجرودی اهل روستای قمچقای، زمین ۲ هزار و ۵۰۰ متری خود در این روستا را وقف تعزیه خوانی حضرت سیدالشهدا (ع) کرد.

وی ادامه داد: با توجه به سابقه صدها ساله اجرای تعزیه در این روستا و مشکلاتی که نبود محل مشخص برای اجرای تعزیه خوانی ایجاد می کرد این خیر ارجمند درصدد رفع این مشکل برآمد و زمین خود را به این امر اختصاص داد و با تنظیم وقف نامه به ثبت مقدماتی رساند.

خدایی با بیان اینکه این اولین وقف بعد از ۲ سال در شهرستان ایجرود است، افزود: ارزش زمین وقفی برابر با ۲۵ میلیارد ریال برآورد می شود.

رئیس دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان ایجرود گفت: تلاش داریم در هنگام تنظیم نهایی وقف نامه نیات اختصاص این مکان به مراسم عمومی مثل آیین های فرهنگی، ورزشی و جشن را نیز برای درج در وقفنامه به واقف پیشنهاد دهیم تا استفاده از این موقوفه محدود به ایام خاصی از سال نباشد.

مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه ایجرود در خصوص موقوفات این شهرستان، گفت: ایجرود ۱۶۵ موقوفه و ۶ امامزاده دارد که حدود ۱۰۰ مورد از موقوفات آن، مسجد و مکان مذهبی است.

وی اضافه کرد: این موقوفات اکثرا فاقد هرگونه درآمدی است که تلاش داریم موقوفات دارای قابلیت درآمدزایی را شناسایی کنیم و آنها را با اجرای طرح های سرمایه گذاری به درآمد پایدار و مناسب برسانیم تا بتوانیم نیات خیر واقفان را به اجرا برسانیم.

استان زنجان، هزار و ۶۹۶ مورد مسجد و مکان مذهبی و هزار و ۱۱۱ مورد موقوفات کشاورزی و املاک دیگر دارد که مجموعا بیش از ۳۳ هزار رقبه(مکان مستقل و مشخص وابسته به موقوفه) را شامل می شود.

برچسب ها: وقف ، اوقاف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.