سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

حضور نوجوان‌ها و جوان‌ها در هیئت‌های مذهبی بسیار مهم است

مهدوی پیرغلام هیئت خواجه‌خضر کرمان از اهمیت حضور نوجوان‌ها و جوان‌ها در هیات‌های مذهبی و حضور آن‌ها در اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی سخن گفت.

سید محمدحسین مهدوی پیرغلام هیئت خواجه‌خضر کرمان است. وی بیش از پنج دهه است که روضه‌خوانی می‌کند و با استقبال از حضور پیرغلامان کشور در کرمان امیدوار است این اجلاس فضای معنوی و حسینی شهر کرمان را به همه مردم ایران منتقل کند.

مهدوی با اشاره به لزوم توجه مداحان حسینی به نوجوانان اظهار کرد: حضور نوجوانان و جوانان را هیئت‌های مذهبی بسیار مهم است و باید آنان در اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی دعوت شوند تا معنویت بیشتری به جلسه بدهند و میزبانی کرمان هم انعکاس خوبی داشته باشد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره حاج آقا ایرج کامیابی مسئول شورای هیئت‌های مذهبی استان کرمان که بهمن‌ماه 1402 درگذشت، عنوان کرد: زنده‌یاد کامیابی قبل¬از فوت با من درباره برگزاری اجلاس پیرغلامان حسینی در کرمان صحبت کرد و با اشاره به اینکه کرمان مشهور به «حسین‌آباد» است، تأکید داشت که این اجلاس باید به¬نحوی برگزار شود که آبروی کرمان حفظ شود.

این ذاکر حسینی تصریح کرد: بنده هم اعتقادم این است که برای برگزاری بیست‌ و یکمین اجلاس در کرمان باید سنگ‌تمام گذاشته شود و برنامه‌ریزی‌ها به‌نحوی باشد که این اجلاس ماندگار شود؛ زیرا این برنامه گذرا نیست و همه¬جا درباره این اجلاس نقل‌قول می‌شود. به¬نظرم اگر اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی را به حاشیه نبرند، خیلی بهتر است و این اجلاس را امام حسینی برگزار کنند، زیرا باید برای معنویت جلسه‌ای که امام حسینی ا‌ست و نوکران سیدالشهدا(ع) از داخل و خارج کشور می‌آیند، خیلی کار بشود. برای مجلس حسینی به ظواهر و تشریفات نیاز نیست و هر چه ساده‌تر برگزار شود، بهتر است و وقتی که مجلس دارای معنویت بالایی باشد، به‌دل هم می‌نشیند. همه برنامه‌ها و مجالس تشریفات می‌طلبد به‌غیر از مجلس امام حسین(ع) و مجلس آقا باید بدون تشریفات، بی‌ریا و ساده برگزار شود.

وی تصریح کرد: باید از بچگی وارد مجلس امام حسین(ع) شد. ازاین‌رو، کودکان و نوجوانان باید در کنار پیرغلامان به اجلاس پیرغلامان بیایند. این جلسه اثر معنوی بر آنها می‌گذارد و در زندگیِ آینده آن‌ها اثرگذار است. باید نوجوانان و جوانان را به این اجلاس در کرمان بیاورند تا معنویت بیشتری به جلسه بدهند و میزبانی کرمان هم انعکاس خوبی داشته باشد.

خبرنگار: زهرا بالاور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.