سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سند تالاب صالحیه به نام سازمان حفاظت محیط زیست صادر شد

در دومین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در منابع طبیعی استان البرز از سند جدید تالاب صالحیه به نام دولت جمهوری اسلامی ایران و با نمایندگی سازمان حفاظت محیط زیست استان البرز رونمایی شد.

 رییس کل دادگستری استان البرز گفت: یکی از موارد مهم زیست محیطی تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد است که در این زمینه باید اقدامات لازم صورت گیرد در وهله اول باید مراقب حفظ تولید در راستای شعار سال و نیاز کشور باشیم و از جهت دیگر باید مراقب صدمات این فاضلاب به محیط زیست استان و کشور باشیم.

وی گفت: برای رفع ریشه‌ای مشکلات در زمینه حفظ حقوق بیت المال در منابع طبیعی باید کارگروه‌های تخصصی برای موضوعات مختلف شکل گیرد تا همچون صدور سند تالاب صالحیه به نام محیط زیست بتوانیم به نتیجه مد نظر دست یابیم.

فاضلی هریکندی ادامه داد: تالاب صالحیه با مساحت ۱۴ هزار هکتاری در استان البرز از نظر محیط زیستی و اقتصادی برای استان البرز و قزوین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی  افزود: این تالاب طبیعی با تهدیدات مختلفی روبه روست که بخشی از آنها طبیعی و بخش دیگر آن نیز مربوط به موارد انسانی است. ایجاد زهکش، چرای بی‌رویه دام و افزایش کشاورزی در پایین دست این تالاب بیشترین آسیب را به آن زده است.

به گفته رییس کل دادگستری استان برای رفع مشکلات موجود با نگاه تخصصی با پیشنهاد سازمان حفاظت از محیط زیست و پیگیری دستگاه قضایی برای آنکه تالاب صالحیه متولی مشخصی داشته باشد، اسناد آن از منابع طبیعی جابجا و به نام اداره کل محیط‌زیست به نمایندگی از بیت‌المال و دولت ثبت شد.

فاضلی افزود: با هدف کمک به محیط زیست و رفع مشکلات و تنش‌های آبی اسناد مورد نیاز در زمینه رودخانه‌های استان نیز صادر شده و رفع تصرف در حریم رود خانه‌ها صورت گرفته است. این اسناد جدید هم به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی آب منطقه‌ای صادر شده است. اسناد رودخانه‌ای در حوزه رودخانه کرج و شاهرود صادر شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.