رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نظرآباد:

تالاب صالحیه تا آخر اردیبهشت آب خواهد داشت

محمودی گفت: با توجه به وضع موجود پیش بینی می‌شود تالاب فصلی صالحیه در خوشبینانه‌ترین حالت تا اواخر اردیبهشت آب داشته باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نظرآباد با اشاره به اینکه بارندگی‌های سال گذشته باعث آبگیری مناسب تالاب صالحیه شد، گفت: در حال حاضر حدود ۸۰ تا ۱۰۰ هکتار از این تالاب آب دارد.

او افزود: عمق آب در بخشی از این تالاب به ۴۰ تا ۵۰ و در برخی نقاط هم به ۱۵ تا ۲۰ سانتیمتر می‌رسد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نظرآباد گفت: با توجه به وضع موجود پیش بینی می‌شود این تالاب فصلی در خوشبینانه‌ترین حالت تا اواخر اردیبهشت آب داشته باشد.

او افزود: هر چند هنوز فلامینگوهای مهاجر به مهمانی تالاب صالحیه نیامده‌اند ولی شاهد انواع دیگر پرنده‌های بومی در اطراف تنها تالاب البرز هستیم.

محمودی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به آسیب پل ورودی تالاب صالحیه اشاره کرد و افزود: بخشی از این پل دچار آسیب شده و ضرورت بازسازی آن به شدت احساس می‌شود و امیدواریم هر چه سریعتر اقدامات لازم در این خصوص صورت بگیرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نظرآباد گفت: محدوده اراضی تالاب صالحیه یکی از کانون‌های گردوغبار البرز است و باید اقدامات عاجلی در خصوص پیگیری مصوبات استانی و ملی انجام شود تا از مخاطرات زیست محیطی جدی در آینده جلوگیری شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.