سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیام رئیس رسانه ملی به اجلاس پیرغلامان؛

کرمان محملی برای رشد خادمان دستگاه اباعبدالله‌الحسین (ع) است

رئیس رسانه ملی برای بیست و یکمین اجلاس پیر غلامان حسینی پیامی ارسال کرد.

رئیس رسانه ملی در پیامی‌ به بیست و یکمین اجلاس پیر غلامان حسینی تصریح کرد: اجلاس پیرغلامان نشان می‌دهد روحیه مقاومت، برخاسته از خوی عاشورایی ماست که آن را در محضر این عزیزان دلسوخته فراگرفته‌ایم.

متن پیام رئیس رسانه ملی به اجلاس بیست و یکم به این شرح است:

بسم الله النور

عالم همه محو گل رخسار حسین است

ذرات جهان در عجب از کار حسین است

دانی که چرا خانه حق گشته سیه پوش؟

زیرا که خدای تو عزادار حسین است

 استان کرمان، دیار کریمان کویر و سرزمین آسمان پرستاره شهیدانی مانند حاج قاسم سلیمانی عزیز، میزبان اجلاس پیرغلامان حسینی است. وسیع‌ترین استان ایران که نعمت‌های فراوان مادی و معنوی دارد.

سرزمینی به بلندای تاریخ با ارگ‌های بم و راین و باغ شازده ماهان که همگی خیره کننده‌اند و در عین حال نعمات معنوی آن نیز غبطه‌آورند.

کرمان زادگاه بزرگان و شهیدان است، شهید حاج قاسم سلیمانی سرداری که متولد روستای قنات ملک شهرستان رابر بود و نام او بر تارک این استان می‌درخشد، انقلابیونی مانند شهید محمدجواد باهنر و هنرمندانی مثل روح‌الله خالقی، هوشنگ مرادی کرمانی، ایرج بسطامی و ادیبانی مانند خواجوی کرمانی، ابراهیم باستانی پاریزی و ده‌ها چهره فرهنگی، هنری و ورزشی دیگر. نقش درخشان استان کرمان در پیروزی انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس بی بدیل است.

 این استان زرخیز با لشکر ۴۱ ثارالله خود و با فرماندهان بزرگی مانند شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید یونس زنگی‌آبادی و شهید میرقاسم میرحسینی نقش پرتلألویی در حفاظت از کیان این مرزوبوم داشت.

 جوانان استان کرمان، غواصان دلیر خط‌شکن اروند بودند و حماسه‌ها خلق کردند. کرمان عزیز لاله‌های سربلند فراوانی را در راه انقلاب نثار کرده است که آخرین آنها شهدای حمله تروریستی به زائران مزار شهید سلیمانی در سالگرد شهادت ایشان است. در جمع آن شهیدان، دخترکی نازنین بود که کاپشن صورتی به تن داشت و دل‌ها را به درد آورد.

 برگ زرین دیگر، سابقه درخشان ارادت به اهل‌بیت (علیهم‌السلام) است، طوری که می‌توان آن را «حسین‌آباد ایران» نامید.

 هر کوی و برزن کرمان از شرق استان و مردم اهل تسنن و تا غرب و شمال و جنوب، از شیعیان گرفته تا مذاهب دیگر، من‌جمله زرتشتیان عزادار امام حسین (ع) هستند.

آیین‌های مختلف استان مانند تعزیه‌خوانی، چهل‌منبرون، پرسه امام گواه عمق این ارادت است. استان کرمان هرسال میزبان هزاران عاشق دلداده حسینی شبه‌قاره هند است که با پای پیاده راهی اربعین می‌شوند. میزبانی کرمان از اجلاس پیرغلامان با توجه به چنین سابقه ارادتی، طبیعی و منطقی است و این استان حسینی و ولایی همواره محملی برای رشد خادمان دستگاه اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام قلمداد می‌شود.

نفس کشیدن در این سرزمین را باید قدر بدانیم، جایی که هر شهرش قصه، ماجرا و قهرمانی دارد و به یمن حضور حاج قاسم، پایتخت مقاومت جهان علیه استکبار است. اجلاس پیرغلامان نشان می‌دهد روحیه مقاومت، برخاسته از خوی عاشورایی ماست که آن را در محضر این عزیزان دلسوخته فراگرفته‌ایم.

در پایان عذر موجه سرباز کوچک رسانه ملی، به‌جهت همزمانی این رویداد بزرگ با شهادت فرمانده دلیر جبهه مقاومت اسماعیل هنیه را بپذیرید که علی‌رغم میل وافر باطنی‌ام امکان حضور در جمع شما عشاق حسینی از بنده سلب شد.

مگر آرام می‌گیریم؟ ما و شور خونخواهی

اگر کشتند در آغوشمان امروز مهمان را

شهیدی تازه آمد یا حسین بن علی اینک

تو بر این کشته‌ی دور از وطن آغوش خود بگشا

پیمان جبلی

رییس سازمان صدا و سیما

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.