سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسدی:

۵۴۳ پروژه طی دو سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است

شهردار شیراز گفت: طی دو سال گذشته بیش از ۵۴۳ پروژه افتتاح و به بهره‌برداری و در سال جاری اتفاقات بسیار زیادی در شهر شیراز رقم خواهد خورد.

محمدحسن اسدی در نشست خبری با اصحاب رسانه که با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر با موضوع تشریح ارائه گزارش عملکرد سال سوم شهرداری و شورای اسلامی شهر برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات انجام شده نتیجه تعامل و پشتیبانی شورای اسلامی شهر و دستگاه.‌های مربوطه بوده است و در شهرداری نیز نتیجه تلاش پرسنل ۱۳ هزار نفری، معاونین و شهرداران مناطق یازده‌گانه بوده است و اجازه ندادند هیچ پروژه‌ای متوقف شود.

او افزود: در یک نگاه، شورای ششم یک شورای شبانه‌روزی و پرکار است و در مقایسه با سه دوره سپری شده درصد تحقق مصوبات در سالی که گذشت بیش از ۹۲ درصد بوده است، این در حالی است که سال اول تحقق مصوبات صحن از کمیته‌ها ۳۴درصد و در سال دوم ۶۸ درصد بوده است.

شهردار شیراز تصریح کرد: در سال جاری اتفاقات بسیار زیادی در شهر شیراز رقم خواهد خورد و بیش از صد‌ها پروژه بزرگ مقیاس همچون بهره‌برداری از بزرگراه‌ها، تقاطعات و پل‌ها صورت می‌گیرد.

اسدی ادامه داد: در سالی که سپری شد پیگیری و اجرای پروژه‌های محله محوری، محرومیت‌زدایی، مسجدمحوری و به ویژه پروژه‌های حوزه فرهنگی انجام شد. وی اضافه کرد: در ۱۱۰ سال گذشته تعداد ۷۸ پل و تقاطع در شهر شیراز ساخته شده است، اما طی دو سال گذشته تاکنون تعداد ۳۸ پروژه پل و تقاطع‌سازی انجام شده است که اقدامی بی سابقه و بی نظیر در کشور بوده است.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه تسهیل در کار مردم یکی از وظایف شهرداری است، ادامه داد: در درگاه خدمات الکترونیک و مکاتبات دستی که تا امروز با اداره کل ثبت اسناد و املاک داشته‌ایم، یک چرخه سنتی بوده است، تبدیل به یک فضای الکترونیک شده است که در بالا بردن امنیت و سرعت بالا، بر خط بودن، جلوگیری از سوءاستفاده در مکاتبات، کاهش سفر در سطح صفر در نواحی پنج‌گانه شاهد آن هستیم.

اسدی خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته بیش از ۵۴۳ پروژه افتتاح و به بهره‌برداری رسید و اجرای ۴۵۰ پروژه آغاز و رشد بودجه ۵۰۰ درصد شد و در بازپرداخت بدهی، تملک، قرارداد‌های سرمایه‌گذاری، نوسازی ناوگان اتوبوس و تاکسی، بهره‌برداری از ایستگاه‌های مترو و آتش‌نشانی، افتتاح بوستان‌ها، سرای محلات، افتتاح باغات بانوان و فرهنگسراها، دو مرحله‌ای شدن فرآیند صدور پروانه، احصای چند هزار میلیارد تومانی مطالبات شهرداری و در سایر حوزه‌ها تحولات خوبی را شاهد بودیم.

 شهردار شیراز نوید داد: در هفته جاری تعداد ۱۴ پروژه چمن مصنوعی به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین عملیات اجرایی چند سالن ورزشی آغاز خواهد شد.

شهردار کلان‌شهر شیراز در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به سوالات خبرنگاران پیرامون مسائل مختلف عمرانی و شهری ازجمله کاهش ترافیک میدان قصردشت توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: تلاش ما براین اصل استوار است که ترافیک میدان قصردشت را با اصلاحات هندسی و ایجاد زیرگذر مدیریت کنیم و این طرح تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

او در خصوص افق پیش روی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز نیز گفت: اقدامات صورت گرفته در سه سال اخیر بر مبنای برنامه راهبردی افق ۱۴۰۴ شهرداری و شورا اجرایی شده و در ادامه نیز همین رویکرد در دستور کار قرار خواهد داشت.

 این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز بیان کرد: یک بسته ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی را ظرف یک ماه آینده رونمایی خواهیم کرد که تاثیر بسیار مثبتی در آینده شیراز خواهد داشت. شهردار کلان‌شهر شیراز در خصوص بکارگیری و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی این شهر در برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های شهرداری نیز توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: خوشبختانه درحال حاضر با اکثر دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه شیراز، دانشگاه آزاد و دانشگاه علم و صنعت در تعامل هستیم که نمونه آن را می‌توان در تدوین سند جامع حمل‌ونقل شیراز مشاهده کرد.

اسدی همچنین بیان داشت: به صورت کاملا جدی به موضوع مبارزه با فساد، ورود کرده‌ایم هر چند که این مشکل فراگیر نیست و معدود تخلفاتی رخ داده، اما در همان موارد هم طبق قوانین اداری با شدیدترین وجه ممکن با متخلفین برخورد شده است. شهردار شیراز مبازه با فساد را سرلوحه کار مدیران این مجموعه عنوان و خاطرنشان کرد: قطعاً مجموعه مدیریتی شهرداری فسادستیز است و از حقوق مردم کوتاه نمی‌آید و در این زمینه هیچ مماشاتی رخ نخواهد داد.

او تصریح کرد: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تلاش خود را برای مدیریت ترافیک بکار گرفته و در عین حال تلاش شده با توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی این مشکل تا حدودی رفع شود و تبعات آن کاهش پیدا کند.

 تعیین شعاع یک تا دو کیلومتری برای دسترسی شهروندان به خدماتی مانند پارک‌های محله‌ای 

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز نیز به بیان توضیحاتی در خصوص مشکلات توسعه فضای سبز و احداث بوستان‌های محله‌ای پرداخت و گفت: یکی از مهمترین پروژه‌ها از پروژه‌های پانزده‌گانه معاونت خدمات شهری شهرداری جانمایی و جی. آی. اس کردن سرانه‌های فضای سبز شهری است.

به گفته روح‌الله خوشبخت، در این خصوص مطالعات بسیار خوبی در حوزه معاونت برنامه‌ریزی بر مبنای ۱۵۲ محله شیراز انجام شده و در این محلات تقسیم‌بندی‌هایی صورت گرفته که شعاع دسترسی شهروندان به خدماتی مانند پارک‌های محله‌ای یک تا دو کیلومتر باشد.

او با تاکید بر این نکته که نیازسنجی این موضوعات در اکثر مناطق یازده‌گانه انجام شده و اعتبارات خوبی نیز در زمینه خدمات شهری در بودجه سال جاری پیش‌بینی شده، تصریح کرد: در همین راستا ۴ بوستان بزرگ‌مقیاس در منطقه ۹ شهرداری به صورت همزمان کلنگ‌زنی شده که زمینه افزایش قابل توجه فضای سبز در سال ۱۴۰۳ را فراهم خواهد کرد.

 حل ترافیک صرفاً نمی‌تواند بر عهده شهرداری باشد

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز طی سخنانی با اشاره وجود معضل ترافیک در این کلان‌شهر گفت: باید بپذیریم که ترافیک معضلی چندوجهی است و حل این مشکل صرفاً نمی‌تواند بر عهده شهرداری باشد؛ بلکه برخی دیگر از دستگاه‌ها و خود مردم هم باید در حل آن کمک‌کننده و یاری‌رسان باشند.

به گفته هادی شه‌دوست شیرازی؛ برخی خرده‌فرهنگ‌ها در بروز معضل ترافیک شهر شیراز غالب هستند و بر همین اساس ارتقای فرهنگ ترافیک یکی از ضرورت‌هاست.

روزانه بالغ بر ۶۰۰ هزار خودرو وارد شیراز می‌شود

او مسائلی مانند مهاجرت برای اشتغال یا درمان به شیراز را نیز در افزایش ترافیک این کلان‌شهر موثر دانست و گفت: روزانه بالغ بر هزار خودرو وارد شیراز می‌شود که طبیعتاً معابر عمومی شیراز پاسخگوی این ترافیک مازاد نخواهد بود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به اینکه شهرداری شیراز تجهیزات مورد نیاز پلیس راهور را بر اساس قانون تهیه و تامین می‌کند؛ گفت: نظم ترافیک شیراز در دست پلیس راهور است که انصافاً تلاش خود را می‌کند و خوب هم عمل کرده‌است.

 شه‌دوست شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به سهم خود در بحث ارتقای فرهنگ ترافیک به آموزش کودکان و نوجوانان پرداخته و با برگزاری جشنواره‌ها تلاش کردیم دیدگاه عمومی را نسبت به این موضوع تعدیل کنیم؛ علاوه براین‌ها اقدامات سلبی مانند استقرار سیستم‌ها و سامانه‌های ثبت تخلفات نیز انجام شده که امیدواریم موثر باشد.

پرداختن به ۵ پروژه گردشگری در سال جاری 

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز نیز در بخشی از این نشست به اقدامات انجام شده در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری این کلان‌شهر اشاره و خاطرنشان‌کرد: در دو سال گذشته اقدامات جدی در زمینه توسعه زیرساخت‌های گردشگری بر مبنای ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشترک و راه‌اندازی قرارگاه سرمایه‌گذاری انجام و تلاش شده تا در موضوعاتی مانند احداث تله‌کابین، پارک آبی و... که سال‌ها در این شهر مغفول مانده‌بودند ورود شود.

حمیدرضا اسماعیلی با بیان اینکه تلاش کردیم پروژه‌های سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری به صورت مشارکتی عملیاتی شود؛ اظهار کرد: در همین راستا پروژه‌هایی مانند آکواریوم، پارک آبی، شهربازی، باغ پرندگان و تله‌کابین در دستور کار قرارگرفت.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با تاکید براینکه در سال ۱۴۰۳ تلاش شد سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه رفاه عمومی و گردشگری انجام شود، گفت: در این راستا مقرر شد قرارداد سرمایه گذاری ۵ پروژه گردشگری در سال جاری حتماً منعقد شود. به گفته اسماعیلی، با اقداماتی که در حوزه سرمایه گذاری انجام شده ارزش افزوده این پروژه‌ها در ابتدای سال ۱۴۰۴ رقم قابل توجهی خواهد بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.