سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲ محموله چوب قاچاق در سردشت کشف شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره ۲ محموله چوب قاچاق به وزن بیش از ۴ تُن را کشف کردند.

رحمت ابراهیمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره در ۲ عملیات جداگانه ۴ تُن چوب قاچاق شامل ۲ تُن چوب گردو و ۲ تُن چوب بلوط را کشف کردند.

وی اضافه کرد: محموله نخست که پایین دست شهر سردشت و درختان گردو بدون اخذ هیچ مجوزی قطع شده بود و در این رابطه خودرو توقیف و پرونده تخلف به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت ادامه داد: محموله دوم که شامل درختان جنگلی بلوط بود در منطقه جنگلی «بیران» سردشت قطع شده بود و قاچاقچیان قصد داشتند چوب‌های جنگلی را به مکان دیگری منتقل کنند.

وی اظهار کرد: خودرو حامل این چوب‌های قاچاق نیز متوقف شد و راننده آن با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

وی با تاکید بر اینکه حفظ و صیانت از مراتع و جنگل‌ها به عنوان یک سرمایه ملی وظیفه همگانی است، اظهار کرد: برای قطع و حمل درخت‌های باغی نیز نیاز به استعلام و دریافت مجوز از ادارات منابع طبیعی و جهاد کشاورزی است که عدم دریافت این مجوز‌ها منجر خواهد شد تا بار چوب کشف شده به عنوان چوب قاچاق محسوب شود.

ابراهیمی تاکید کرد: برای حفاظت دقیق از عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی، حضور مردم در صحنه مهمترین رکن بوده و به همین علت سامانه ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارشی‌های مردمی و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در سطح منابع طبیعی تعیین شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.