سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین میزبان یادواره شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران

یادواره شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران و ۲ هزار و ۹۵۰ شهید والامقام این قرارگاه و یادبود شهیدان خلبان سرلشکر عباس بابایی و حسین لشکری در گلــزار شــهدای قزوین برگزار می‌شود.

امیر حسین محمدشفیعی فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین گفت: وظیفه ما به عنوان کارگزاران نظام مقدس اسلامی توجه به خانواده شهدا و رفع مشکلات آنان است، بایستی یاد و نام شهدا را همواره گرامی بداریم تا جامعه از برکت آنها همیشه بهره‌مند باشد.

وی با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته از سوی قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین، تاکید کرد: یادواره شهدای خلبان و مراسم سالروز شهادت شهید بابایی در سال گذشته باشکوه و عظمت بالایی برگزار شد و امسال نیز مراسم یادواره شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران و ۲ هزار و ۹۵۰ شهید والامقام این قرارگاه و نیز یادبود شهیدان خلبان سرلشکر عباس بابایی و حسین لشکری را در صحن گلــزار مطهر شــهدای شـهر قزوین برگزار خواهیم کرد.

امیر محمدشفیعی اضافه کرد: از سه هزار شهید دوران دفاع مقدس قزوین، ۹۷۷ شهید مربوط به قرارگاه علمیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین هستند که در حاشیه یادواره امسال شهدا، رزمایشی با همکاری فراجا، سپاه و سایر ارگان‌ها نیز انجام خواهد شد.

به گفته این مسئول نظامی، دیدار با خانواده معزز شهدا، برگزاری یادواره، برپایی رزمایش و اهدای کارت هدیه به خانواده شهدا از دیگر اقدامات این قرارگاه در ایام سالروز یادواره شهدای خلبان استان خواهد بود.

وی افزود: همچنین رزمایش توزیع جهیزیه به خانواده‌های نیازمند استان قزوین با همکاری کمیته امداد امام (ره) استان قزوین روز دوشنبه هفته جاری به انجام می‌رسد و در این زمینه ارتش جمهوری اسلامی ایران ۷۰ سری جهیزیه با پنج قلم کالای عمده برای افراد تحت پوشش کمیته امداد قزوین توزیع می‌کند.

امیر محمدشفیعی یادآور شد: خانواده‌های شهدای ارتش قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین نیز تحت پوشش طرح لبیک در نیروی زمینی قرار دارند که در راستای آن هزینه‌های درمانی، ازدواج و فرزندآوری خانواده‌ها تحت پوشش این طرح‌ها قرار می‌گیرد.

این مسئول با تاکید بر تاثیرگذاری خبرنگاران در افزایش سطح آگاهی و مشارکت مردم در جامعه، یادآورشد: خبرنگاران ۲ وظیفه عمده از جمله مطالبه گری و روشنگری را در این زمینه برعهده دارند که با مطالبه گری به حق از جامعه و همچنین انجام جهاد تبیین می‌توانند تاثیر بسیار عمیقی در از بین بردن هرگونه شبهه و شایعه در جامعه داشته باشند.

وی ادامه داد: اقدامات مثبت دولت و مسوولان براساس جهاد تبیین بایستی برای مردم بازگو شود تا تلاش دشمن برای عوض کردن جایگاه مظلوم و ظالم را از بین ببرد.

امیر شفیعی ادامه داد: همچنین در موضوع شهدا نیز خبرنگاران می‌توانند راه شهدا را تبیین کنند، اینکه آنها برای چه هدفی جان شیرین خود را در کف اخلاص گذاشتند تا مردم ایران امروز در آسایش، آرامش زندگی، عزاداری، جشن و مراسم‌های مختلف زندگی خود را بگذرانند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین از آحاد مردم استان قزوین دعوت کرد تا در یادواره شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران، به ویژه شهیدان خلبان بابایی و لشکری در صحن گلــزار مطهر شــهدای شـهر قزوین حضور پیدا کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.