سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمع آوری خودرو‌های فرسوده رها شده در معابر عمومی تبریز

 معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز از جمع آوری خودرو‌های فرسوده رها شده در معابر عمومی این شهر خبر داد.

 بدری با بیان اینکه جمع آوری خودرو‌های فرسوده رها شده در معابر عمومی تبریز در راستای رفع مشکلات سد معبر انجام می‌شود گفت: خودرو‌های فرسوده‌ای که برای مدت طولانی در سطح معابر عمومی و خیابان‌ها رهاسازی شده و بلاتکیف مانده اند توسط نیرو‌های خدمات شهری اخطاریه لازم صادر و سپس جمع آوری می‌شوند.

وی ادامه داد: در این راستا ابتدا اخطاریه برای جمع آوری خودروی اسقاطی به مالکان صادر می‌شود و در صورت عدم توجه شهرداری بر اساس مجوز‌های قانونی نسبت به انتقال خودرو به پارکینگ اقدام می‌کند.

بدری یادآور شد: طبق تبصره یک بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری سد معبر عمومی ، اشغال و استفاده غیرمجاز از پیاده روها، معابر و میادین، پارک‌ها، معابر عمومی برای کسب، سکنی و یا هر عنوان دیگری ممنوع بوده و شهرداری مکلف است از این اقدام جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن به وسیله ماموران خود اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه خودرو‌هایی که به دلیل عمر بالا و فرسودگی صاحبانشان آنها را در حاشیه معابر شهری رها کرده و سراغی از آن نمی‌گیرند گفت: این خودرو‌ها با چهره‌ای خاک خورده علاوه بر اشغال سطوح شهری، باعث ترافیک، بی‌نظمی عبور و مرور شهری و زشتی چهره عمومی محلات می‌شوند.

بدری اضافه کرد: خودرو‌های فرسوده رها شده در کنار معابر علاوه بر ایجاد جلوه نامناسب بصری به محلی برای دپوی زباله‌های خشک تبدیل شده و اطرافشان زباله‌های‌تر رها می‌شوند که هجوم حیوانات موذی مانند موش‌ها را به همراه دارد.

وی با اعلام اینکه با ابلاغ به مناطق ۱۰ گانه شهرداری جمع آوری خودرو‌های فرسوده در دستور کار قرار دارد از شهروندان خواست در صورت مشاهده چنین خودرو‌هایی در کوچه‌ها و محلات خود موارد را با سامانه ۱۳۷ در میان بگذارند تا همکاران در مناطق نسبت به انجام مراحل قانونی و جمع آوری اقدام کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.