شهردار تبریز از نوسازی 4 هزار تاکسی فرسوده تا پایان امسال در این شهر خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نجفی در مراسم تحویل تاکسی‌های جایگزین تاکسی های فرسوده شهر گفت: نوسازی و مدرن سازی ناوگان تاکسیرانی و بهبود کیفیت ناوگان حمل و نقل عمومی شهر از برنامه‌های مهم شهرداری تبریز است که در این راستا تا پایان سال 4 هزار دستگاه تاکسی فرسوده در این استان نوسازی خواهند شد.

وی ناوگان تاکسی‌رانی را بخش عمده‌ای از فضای ظاهری شهر خواند و افزود: طرح‌های نوسازی تاکسی‌رانی و اتوبوس‌رانی، علاوه‌بر تاثیرات زیست‌محیطی، در زیباسازی فضای بصری شهر نیز نقش ارزنده‌ای خواهند داشت.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه حدود 12 هزار دستگاه تاکسی در تبریز مشغول خدمت رسانی به شهروندان هستند اظهار داشت: با تمهیدات صورت گرفته  تا پایان سال تمامی تاکسی‌های ثبت نام شده در طرح تعویض تاکسی های فرسوده تبریز جایگزین و نوسازی خواهند شد و دیگر در تبریز تاکسی فرسوده بالای 10 سال فعالیت نخواهد کرد.

نجفی گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته، با ارائه تسهیلات لازم از سوی بانک های عامل و همکاری شرکت های خودروسازی، طرح‌های نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی پیگیری می‌شود.
شهردار تبریز تاکید کرد: با جایگزینی تاکسی‌های فرسوده، گام بسیار بلندی در بهبود کیفیت خدمات ارائه شده ناوگان تاکسی رانی تبریز به شهروندان برداشته خواهد شد.

وی با اشاره به عمر بالای تاکسی‌های فرسوده که با تردد در شهر باعث ایجاد آلودگی می شوند گفت: طرح تعویض تاکسی های فرسوده با همکاری و همراهی استانداری آذربایجان‌شرقی و شورای اسلامی شهر تبریز اجرا می شود و با اجرای این طرح دیگر شاهد فعالیت تاکسی‌های آلاینده محیط زیست و با عمر بالا در شهر نخواهیم بود.
 
شهردار تبریز با اشاره به اینکه از سال گذشته حدود 200 دستگاه اتوبوس نیز به ناوگان اتوبوسرانی تبریز اضافه شده است، اظهار داشت: با آغاز فعالیت اتوبوس‌های برقی و راه‌اندازی مترو در سال آینده شاهد تحول اساسی در کیفیت و نحوه ارائه خدمات ناوگان حمل و نقل شهری و حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.