سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دنیل سلزنیک درگذشت/ آخرین بازمانده از خانواده مشهور هالیوودی

دنیل سلزنیک تهیه کننده سینما که آخرین فردی بود که به طور مستقیم با خانواده افسانه‌ای هالیوود پیوند داشت، در ۸۸ سالگی درگذشت.

 به نقل از ورایتی، دنیل سلزنیک تهیه‌کننده سینما که آخرین بازمانده مستقیم از یکی از خانواده‌های بنیان‌گذار هالیوود بود، درگذشت.

سلزنیک در بورلی هیلز و در خانواده‌ای مشهور بزرگ شد. او کوچکترین پسر دیوید او سلزنیک تهیه کننده «بر باد رفته» و ایرن مایر سلزنیک تهیه کننده صحنه بود. پدربزرگ او لوییس بی‌مایر، مهاجری کانادایی بود که مترو گلدوین مایر را در دوران طلایی دهه‌های ۱۹۳۰ و ۴۰ هالیوود به اوج هنر و موفقیت تجاری رساند. وقتی دنیل سلزنیک نوجوان بود، والدینش از هم جدا شدند و پدرش با جنیفر جونز بازیگر برنده اسکار ازدواج کرد.

سلزنیک میراث دار خانواده‌اش بود و ۴ سال به عنوان مدیر تولید در استودیو یونیورسال کار کرد. او سال ۱۹۸۸ مستند «ساخت افسانه: بر باد رفته» را با همراهی برادر بزرگترش جفری سلزنیک تولید کرد. جفری سلزنیک که ۳ سال از برادرش بزرگتر بود، سال ۱۹۹۷ درگذشت.

دنیل سلزنیک به عنوان تهیه کننده، مینی سریال «دشمنی خون» را در سال ۱۹۸۳ ساخت. این سریال را مایک نیول کارگردانی کرد و رابرت بلیک در نقش جیمی هوفا و کاتر اسمیت در نقش دادستان کل رابرت اف کندی در آن بازی کردند. او همچنین مینی سریال «هوور علیه کندی‌ها» را در سال ۱۹۸۷، فیلم تلویزیونی هیجان‌انگیز «رانت در شب» در سال ۱۹۷۷ با بازی والری هارپر و مستند درام «راه ریگان: مسیری به سوی ریاست جمهوری» را در سال ۱۹۸۱ تولید کرد.

سلزنیک سال‌ها مدیر بنیاد لوییس بی‌مایر بود و سال ۱۹۶۷ نظارت بر ساخت تئاتر لوئیس بی‌مایر این مرکز را برعهده داشت.

وی که همچنین سال‌ها مدیریت صندوق فیلم و تلویزیون را برعهده داشت، خاطرات خود را با عنوان «راه رفتن با پادشاهان» نوشت. وی یک کتاب هم درباره سال‌های اولیه‌اش در هالیوود با عنوان «شاهزاده جوان هالیوود» نوشته که قرار است سال آینده توسط انتشارات ناپف منتشر شود.

وی ۳ بار ازدواج کرده بود و فرزندی نداشت.

منبع: ایسنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.