سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس:

استخراج کنندگان غیرمجاز رمز ارز، منتظر جریمه‌های سنگین باشند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: استخراج کنندگان غیرمجاز رمز ارز، باید بالاترین قیمت برق را که همان نرخ صادراتی است، پرداخت کنند.

حمیدرضا کریمی فرد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس اظهار کرد: استخراج کنندگان غیرمجاز رمز ارز، باید بهای برق مورد استفاده برای استخراج را با بالاترین قیمت که همان نرخ صادراتی است، پرداخت کنند.

او گفت: این هزینه در ماه‌های گرم ۲ برابر شده، به علاوه اینکه هزینه‌های کشف، دستکاری لوازم اندازه گیری و خسارت به شبکه نیز محاسبه و دریافت شده و در صورت تکرار، انشعاب مشترک نیز جمع آوری می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس افزود: استفاده از دستگاه‌های استخراج رمز ارز باعث بروز نوسان و واردآمدن آسیب به تجهیزات شبکه و لوازم برقی شهروندان و در نهایت قطع برق می‌شود.

او تاکید کرد: با دارندگان غیرمجاز این دستگاه‌ها براساس قانون برخورد قاطع خواهد شد و دستگاه‌های آن‌ها پس از شناسایی و کشف به مقام‌های قضایی جهت امحاء تحویل می‌شود.

کریمی فرد با اشاره به ۲ برابر شدن پاداش شناسایی و معرفی استخراج کنندگان غیرمجاز رمزارز در استان، ادامه داد: مرحله نخست پاداش‌ها شامل اعطای یک میلیون تومان به ازای معرفی هر دستگاه ماینر غیرمجاز است که تا سقف ٢٥ میلیون تومان بابت معرفی مراکز غیرمجاز خصوصی و ٥٠ میلیون تومان برای معرفی ماینر‌های غیرمجاز در مراکز دولتی و غیردولتی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، در نظر گرفته شده و طی ١٥ روز کاری به عامل شناسایی کننده پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول، محاسبه بخش دوم پاداش‌ها را متناسب با مدت و میزان استفاده غیرمجاز از انرژی برق در مراکز غیرمجاز رمز ارز عنوان کرد که بیش از یک سوم این بخش از پاداش‌ها در مدت ٤٠ روز به عامل شناسایی کننده و بقیه به مجریان و ضابطان قضائی ذی‌ربط پرداخت می‌شود.

کریمی فرد با بیان اینکه اطلاعات هویتی و مشخصات گزارش دهندگان کاملاً محرمانه حفظ می‌شود، یادآور شد: هم استانی‌ها می‌توانند از طریق شماره ۱۱۳ ستاد خبری وزارت اطلاعات، شماره ۱۱۴ ستاد خبری اطلاعات سپاه، سامانه «سمات» شرکت توانیر به نشانی www.tavanir.org.ir/samaat و ثبت گزارش در شماره فضای مجازی ۰۹۹۱۶۶۷۲۴۸۳ دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان فارس و استفاده از اپلیکیشن «برق من»، استخراج کنندگان غیرقانونی رمزارز‌ها را معرفی کنند و از پاداش گفته شده به شرح فوق، مطابق با دستورالعمل وزارت نیرو بهره‌مند شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.