سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عرضه ارز اربعین در شعب منتخب بانک های سمنان

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان سمنان گفت : ۵۰ شعبه منتخب بانک های ملی ، ملت ، پست بانک ، تجارت ، صادرات ، سپه و پارسیان برای توزیع ارز اربعین در این استان فعال شدند .

عرب گفت:  شعب بانک  تا ۳ شهریور از ۶ صبح تا ۶ عصر برای عرضه ارز اربعین فعال هستند.

به گفته وی ، طبق اعلام بانک مرکزی، زائران اربعین بالای پنج سال می‌توانند تا سقف ۲۰۰ هزار دینار عراق با نرخ مرکز مبادله ارز و طلای ایران دریافت کنند و مدارک مورد نیاز برای دریافت ارز اربعین، داشتن کد رهگیری سامانه سماح، گذرنامه و اصل کارت ملی است .

وی گفت: کد رهگیری در سامانه سماح، پس از طی شدن فرآیند ثبت‌نام در سامانه سماح، فعال می‌شود.

عرب افزود:به منظور تسهیل در دریافت ارز اربعین، سرپرستان خانوار می‌توانند برای خرید ارز اعضای خانواده خود (همسر و فرزندان) با در دست داشتن کلیه مدارک هویتی خود و اعضای خانواده به شعب بانک‌های عامل فروش این ارز مراجعه و ارز خود را خریداری کنند.

مدیر شعب پست بانک استان سمنان هم با بیان اینکه چهار شعبه در شهرستان‌های شاهرود، دامغان، سمنان و گرمسار فعال است، افزود: ۲۴ باجه پست بانک روستایی در شهرستان‌های تابعه نیز در تاریخ مقرر به تمام زائران اربعین خدمات‌رسانی می‌کنند.

زارع با بیان اینکه پنج باجه بانکی روستایی در شهرستان گرمسار برای فروش ارز به زائران در نظر گرفته شده، اضافه کرد: این باجه‌ها در روستای غیاث آباد، حسین آباد کردها، قاطول، جنت آباد و کرند قرار دارند.

وی از ساماندهی چهارباجه روستایی در کلاته رودبار، صید آباد، آستانه و امام آباد از توابع شهرستان دامغان خبر داد و گفت: ۱۲ باجه بانکی در نردین، نام نیک، رضوان (سوداغلن)، دهملا، گلستان، ابر، بسطام، قدس، مغان، میقان، دشت شاد و احمد آباد در شهرستان‌های شاهرود و میامی آماده خدمت رسانی به زائران اربعین هستند.

وی اضافه کرد: سه باجه در روستا‌های لاسجرد، خیر آباد و شهرک صنعتی در شهرستان سمنان فروش ارز انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه فروش ارز به‌صورت برخط و حضوری در روستا‌ها و شهر‌ها ازطریق نرم افزار بله انجام می‌شود، بیان کرد: برای دریافت ارز، ثبت نام متقاضیان در سامانهٔ سماح الزامی است. 

مدیر شعب پست بانک استان سمنان گفت: زائران می‌توانند از شعب و باجه‌های منتخب تا ۲۰۰ هزار دینار دریافت کنند که ارزش ریالی آن همانند نرخ مرکز مبادله محاسبه می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.