سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جابجایی اسناد خزانه با اولویت طرح‌های آبفا 

فداکار با اشاره به فرصت جذب اوراق و اسناد خزانه تا پایان تیر گفت: اسناد خزانه جذب نشده و باقی‌مانده دستگاه‌های اجرایی با اولویت طرح‌های آبفا و محرومیت‌زدایی جابجا می‌شوند. 

 محمدمهدی فداکار صبح شنبه ۱۳ مرداد در پنجمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال ۱۴۰۳ گفت: بخشی از اعتبارات تملک دستگاه‌های اجرایی نقدی بوده و ظلم است که حتی یک ریال آن برگشت بخورد و جذب نشود.

وی افزود: امکان جابجایی اوراق و اسناد خزانه وجود دارد، دستگاه‌های بزرگ زیربنایی امکان جذب اوراق را دارند و با توجه به مشکلات تنش آبی و آبرسانی در استان، اولویت جابجایی با طرح‌های آبفا به ویژه محرومیت‌زدایی است.

 
فداکار تصریح کرد: در جذب منابع جدیت به کار بگیریم که در شرایط کمبود اعتبارات، مشکلی به دلیل کوتاهی ما به وجود نیاید و اعتبارات تملک مستقیما به حوزه اشتغال کمک می‌کند.

وی همچنین به بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی به میزبانی کرمان اشاره داشت و گفت: دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها، شرکت‌ها و نیرو‌های نظامی و انتظامی در برگزاری این اجلاس ۳ روزه کمک کردند و برنامه‌های رسمی و جانبی، آبرومند برگزار شد. 

فداکار افزود: اجلاس پیرغلامان بازتاب گسترده رسانه‌ای نیز داشت و کار بزرگ فرهنگی و معرفی از استان صورت گرفت.

پیش‌بینی رشد اقتصادی ۷.۵ درصدی کرمان در سال ۱۴۰۳ 

محمدرضا وحیدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان در ارائه برش استانی برنامه عملیاتی تحقق شعار سال، مصوب هیئت وزیران، گفت: رشد اقتصادی استان طی پارسال ۳.۴ درصد بوده که در بخش شاخص‌های کلان برش استانی برای امسال ۷.۵ درصد پیش‌بینی شده است.

وی افزود: ۱۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای رشد اقتصادی پیش‌بینی شده طی امسال نیاز است که فقط ۵ درصد آن اعتبارات دولتی است و ۱۴ درصد بخش خصوصی، ۳۲ درصد تسهیلات بانکی، ۴ درصد بورس، ۸ درصد منابع داخلی شرکت‌های دولتی، ۱۸ درصد منابع شهرداری‌ها، ۷ درصد صندوق توسعه ملی، ۳ درصد منابع خارجی، ۵ درصد منابع نهاد‌ها و بنیاد‌ها و ۴ درصد سایر منابع خیران، درآمد‌های اختصاصی و مولدسازی است.

تعیین تکلیف مانده اعتبارات جذب نشده استانی

صادق سلطانی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان به ارائه گزارش میزان مانده اعتبارات به تفکیک دستگاه‌های اجرایی پرداخت و گفت: امسال ۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مانده نقدی اعتبارات استانی و ابلاغی دستگاه‌های اجرایی است که جذب نشده‌اند.

وی افزود: دستگاه‌های ملی تا شهریور ماه فرصت دارند که مانده اعتبارات ابلاغی را به استان‌ها واریز کنند. 

سلطانی تصریح کرد: تقریبا همه دستگاه‌های اجرایی به ما اعلام کردند که یا قراداد‌ها در حال انجام است و یا اینکه اسناد در ذیحسابی موجود و در حال بررسی هستند و اطمینان دادند که تا پایان شهریور ماه جذب را می‌توانند انجام دهند.

وی گفت: در مورد اوراق هم مشکل ملی را داریم که برخی از دستگاه‌های ملی، اسناد خزانه‌ای را به استان واگذار کرده‌اند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان ادامه داد: ۴۳۳ میلیارد تومان اسناد خزانه استانی داشتیم که ۵۳ درصد آن جذب شده و الان ۲۰۵ میلیارد تومان عدم جذب داریم.

وی بیان کرد: فرصت جذب اوراق و اسناد خزانه تا پایان تیر ماه بوده است، از سویی پروژه‌های مهمی از جمله آب معطل مانده‌اند، بنابراین اسناد باقیمانده در مواردی که امکان جذب فوری آنها وجود دارد و با اولویت آبفا جابجا می‌شوند. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.