سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور ۲۰ درصد از مدارس غیر دولتی در جشنواره خلاقیت‌های مدارس غیر دولتی

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: جشنواره آفرینو یک جشنواره مدیریتی برای مدیران و موسسین مدارس غیردولتی است.

احمد محمود زاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری امروز  گفت: در سال گذشته در ۶ محور از جمله نوآوری در فرایند فرهنگی و پرورشی، نوآوری در فرایند پژوهش، نوآوری در فرایند مشارکت و تعاون، نوآوری در فرایند تعلیم و تربیت، نوآوری در فرایند مدیریت و  تنوع فضاهای یادگیری فراخوانی منتشر شد که ۲۰ درصد از مدارس غیر دولتی در این فراخوان شرکت کردند.

وی با بیان این که بیش از ۶ هزار اثر از سوی ۳ هزار و ۶۳۶ مدرسه طریق سامانه ارسال شد؛ افزود: حدود ۲۰۰ طرح به کشوری وحدود ۴۰ طرح به مرحله بعدی رسید.

او با بیان این که در نمایشگاه ابتکارات مدارس غیر دولتی کارگاه‌ آموزشی برگزار می‌شود؛ افزود: این کارگاه‌ها در ۴ محور موضوعات تخصصی هوش مصنوعی و استفاده آن در مدارس، نسل چهارم، دانش‌های نو ظهور برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: اختتامیه این جشنواره چهاردهم و پانزدهم مرداد برگزار می‌شود.

وی افزود: مدرسه البرز با ۱۱۶ طرح با بیشترین طرح داشته و  استان اردبیل دارای کمترین طرح هستند. ۴۰ طرح منتخب از استان های  هرمزگان و مازندران، فارس، قزوین، سیستان و بلوچستان، بوشهر، اصفهان بوده است. مدارس برند کمتر در این رویداد شرکت کردند. محمود زاده در پاسخ به این سوال که این نمایشگاه بهانه‌ای برای افزایش شهریه برخی مدارس خواهد شد؛ گفت: این نمایشگاه راهی برای شناخته شدن بیشتر مدارسی است که با خلاقیت رشد داشته‌اند. ممکن است شهریه‌ای افزایش یابد اما اینکه یک مدرسه در سیستان و بلوچستان که درخشیده است باید راه و خلاقیتش نشان داده شود تا دیگر مدارس هم از این روند استفاده کنند.

او با بیان این که توانمند سازی معلمان در برنامه‌های آینده ما قرار دارد؛ تصریح کرد:بیمه معلمان را درست کرد‌ه‌ایم.

وی با بیان این که مدارسی که در این جشنواره رتبه‌ کسب کند امتیازاتی را دریافت می‌کنند تصریح کرد: شهریه این مدارس براساس رتبه تغییر ‌می‌کند.

محمودزاده گفت: ۲ هزار مدرسه برای مهر آماده شده است که الگوی صالح در این مدارس اجرا شود و این درحالی است که هدف گذاری ما برای ۵ هزار مدرسه بوده است اما در سال آینده این اقدام به مدارس کشور تسری پیدا می کنند.

در ادامه این نشست مسعود حسنلو دبیر ستاد توسعه فناوری های فرهنگی و نرم معاونتعلمی ، فناروی و اقتصاد دانش بنیان  در این نشست اظهار کرد:  آموزش و پرورش  در استفاده از ظرفیت مردمی  پیشگام بوده است که مدارس غیر دولتی یکی از محورهای در این زمینه بوده  و در حوزه تعلیم و تربیت با کمک مردم به نتیجه رسیده است و در فاز سوم قرار داریم که  در این فاز به خدمات آموزشی  توجه داریم ،اگر مدرسه و معلمی سابقه تحصیل داشته و می تواند این تجزیه مدیریت و معلمی خود را به طرح و محصول تبدیل کند ، می توان از آن حمایت کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.