سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دو برابر میزان متوسط رشد مصرف برق داریم

وزیر نیرو گفت: تابستان امسال حدود ۹ درصد رشد مصرف برق داشتیم و این در حالی است که رشد مصرف ۱۰ ساله اخیر ۴.۷ درصد بوده است.

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در شبکه خبر گفت: تابستان گرمی را تجربه می‌کنیم و تا به امروز با تلاشی که صورت گرفت برق پایدار برای بخش‌های مختلف تامین شد. شرایط گرمایی در کل منطقه از جمله کشور ما مستقر شده و علی‌رغم تلاش‌هایی که تاکنون انجام شده ما صرفه جویی بیشتری نیاز داریم.

او افزود: ۷۲ هزار و ۷۲۵ مگاوات اوج مصرف تابستان سال گذشته بوده که این عدد امسال به ۷۹ هزار و ۱۸۹ مگاوات رسیده است. به عبارتی حدود ۹ درصد رشد مصرف داشتیم و این در حالی است که رشد مصرف ۱۰ ساله اخیر ۴.۷ درصد بوده است. دو برابر متوسط سال‌های گذشته رشد مصرف برق داشتیم که این میزان از پیش‌بینی‌های بدبینانه ما نیز بیشتر بوده است.

وزیر نیرو ادامه داد: تعدادی از کشور‌های منطقه در این شرایط دچار مشکل شده‌اند و کشور کویت بیش از یک ماه است که جداول خاموشی را منتشر می‌کند. عربستان سعودی، اردن و عمان کشور‌هایی هستند که مستمرا شاهد قطعی برق هستند، اما در کشور ما تلاش شده برق را به خوبی تامین کنیم. از مردمی که در این امر ما را یاری می‌کنند و همینطور کارکنان صنعت برق تشکر می‌کنم.

این مقام مسئول افزود: هفته‌ای که در پیش داریم، آخرین هفته بسیار گرم سال است که ممکن است در برخی از نقاط رکورد گرمایی شکسته شود. رکورد دمایی شهر تهران در تاریخ حدود ۴۳ درجه است و پیش‌بینی می‌شود امسال این رکورد شکسته شود. پیش‌بینی‌ها این است که از هفته آینده ۳، ۴ درجه متوسط درجه حرارت کشور کاهش خواهد یافت.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.