سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس:

اعتبارات تخصیص یافته به دوبانده سازی محور نهبندان - بیرجند اندک است

نخعی از تخصیص اعتبارات اندک برای طرح دوبانده سازی محور نهبندان - بیرجند انتقاد کرد.

همیشه اجرای طرح‌های راه سازی هزینه‌های زیادی در بردارد طوری که بنا بر اذعان مسئولان حوزه راه سازی برای احداث هر کیلومتر جاده باید میلیارد‌ها تومان اعتبار هزینه شود و اعتبارات شهرستانی و استانی کفاف اجرای آن را نمی دهد؛ حال تخصیص اعتبارات کم به طرح احداث باند دوم محور پر تردد نهبندان - بیرجند مورد انتقاد نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی  ضمن محکوم کردن ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران گفت: این اقدام بزدلانه بیانگر این است که رژیم صهیونیستی مستاصل شده و دیگر نمی‌داند چه کار کند و باید بداند که انتقام سختی در انتظارش است.

او به مهمترین چالش و خواسته مردم نهبندان و شوسف اشاره کرد و افزود: برای دوبانده سازی جاده نهبندان - بیرجند نیز در ۴ سال گذشته تمام تلاشمان را انجام داده ایم که کار به نحو درست انجام شود، اعتباراتی هم اختصاص داده شده و برای تمام قطعات آن پیمانکار انتخاب شد، اما موضوع اصلی این است که کار دوبانده سازی با این رقم‌های کم به سرانجام نخواهد رسید و نیاز است که به صورت اساسی برای تأمین اعتبار آن چاره اندیشی شود. 

نخعی بیان کرد: محدوده مسجد امام خمینی (ره) در محور نهبندان به شوسف و مزار سیدعلی در محور نهبندان - بیرجند در حال انجام روکش آسفالت است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان این که رایزنی‌هایی با سازمان برنامه و بودجه برای اختصاص اعتبار از اوراق مالی اسلامی برای دوبانده سازی محور نهبندان به شوسف انجام شده و نتیجه مطلوبی خواهد داشت، ادامه داد: ابتدا مقرر شد کار دوبانده سازی این محور تا ابتدای تابستان امسال به اتمام برسد، اما با توجه به مسائلی که وجود داشت مسئولان امر قول دادند عملیات این طرح تا هفته دولت امسال به اتمام برسد و امیدواریم که چنین شود و مردم در رفت و آمد طی این مسیر آسوده خاطر باشند.


بیشتر بخوانید


او به دیدار خود با وزیر نیرو هم اشاره و اظهار کرد: در این دیدار مقرر شد برای آبرسانی به شهر شوسف نیز از محل اعتبارات تنش آبی که نسبت به سایر ردیف‌های اعتباری تخصیص آن تسهیل‌تر است تأمین اعتبار شود و بر همین اساس نیز عملیات خط انتقال و ساخت منبع ۵۰۰ متر مکعبی در حال انجام است که با این اقدامات مشکل کم آبی شهر شوسف حداقل تا ۲۰ سال آینده حل خواهد شد. 

نخعی از اضافه شدن رشته مدیریت خانواده در دبیرستان این شهر از سال تحصیلی آینده خبر داد و تصریح کرد: پارسال پیگیری‌های زیادی برای راه اندازی دو رشته در دانشگاه ملی مهارت در نهبندان انجام شد که با رایزنی‌هایی که انجام شد توانستیم دو رشته حسابداری و نرم افزار کامپیوتر را برای واحد نهبندان اخذ کنیم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی به اجرای طرح راه آهن شرق کشور در استان اشاره کرد و گفت: از ابتدا مدیران شرکت ساخت راه آهن خیلی معتقد به کار کردن در محدوده نهبندان تا بیرجند نبودند، اما با رایزنی‌ها قرار شد این کار به صورت جدی در اولویت قرار گیرد و از سوی دیگر در این رایزنی‌ها قرارداد قطعه ۱۲ راه آهن که کارگاه آن در محدوده شوسف است منعقد شد.

او با تبریک هفته ملی مهارت عنوان کرد: یکی از حوزه‌های مستعد شهرستان نهبندان حوزه معدن است و از این رو کار خوبی که در این زمینه انجام شد راه اندازی دپارتمان ملی معدن در مرکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان بود که تاکنون عملکرد خوبی نیز ارائه کرده و می‌تواند نقش خوبی در زمینه کارآفرینی و اشتغال نهبندان داشته باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.